GeirL Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Mine specs er: CPU: AMD 64-bit venice 3500+ Minne: Twinnmos 1024mb cas 2,5 HDD: Seagate 200 Gb sata + WD 80 GB IDE ATA 100 HK: Asrock Dual sata2 Kabinett: Chieftech dragon maxi PSU: Chieftech 360 Watt. Optisk drev: Sony DVD brenner. Skjerm: Xerox 17 8 ms DVI glare wiev. Jeg trenger et skjermkort til dette systemet. Vil ha god ytelse. Mine kriterier: +Støysvakt +Relativt lite strømkrevende bedre en 6800 Ultra, har vifte ovn skjønner du:) +Fremtidsrettet, vil at kortet skal kunne kjøre spill greit de neste 2-3 årene som feks 9800 pro gjør den dag i dag. Er bedre ,og mer ram lurt isåfall hvilke type. MVh Geir:) Lenke til kommentar
GeirL Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Ingen som har forslag. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hvor mye er du villig til å gi? Et 7800GT ville ikke vært et dårlig valg ihvertfall. Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Da har du bare et logisk valg i mine øyne: nVidia 7800GT, det yter bedre enn 6800U, trekker mindre strøm enn et 6800GT, og kommer til å vare en (relativt) bra stund framover.. Grunnen til at jeg sier relativt i parantes, er at det kan virke som om spillbrasjen har registrert hvilken utvikling skjermkortene har hatt siden f.eks. 9800 serien fra ATI, og spillene kommer ikke til å bli noe mer lettdrevet i tiden framover.. (Les: Doom3, ganske tungdrevet) Har du råd til det, er jo selvfølgelig 7800GTX enda bedre igjen, men om det svarer til pris/ytelse-forholdet som 7800GT har, er nok ikke helt sant.. EDIT: Nå kom du med kostnadsramme ja.. Igjen: 7800GT er det beste for deg.. Endret 7. oktober 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
GeirL Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Hvor mye er du villig til å gi? Et 7800GT ville ikke vært et dårlig valg ihvertfall. Pluss minus 2000-3000 kr Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Et 7800GT kort hadde gjort seg. Dette kanskje? Endret 7. oktober 2005 av Wooho Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ram ville jeg ikke brukt penger på ihvertfall. 1GB holder fortsatt til det aller meste. Skal du ha et kort som holder i 3 år må du vel opp på et 7800GT tenker jeg, minst. Personlig kjøper jeg alltid skjermkort i prisklassen rundt 1500,- og bytter det etter 1,5-2 år. Synes det gir mer for pengene enn å kjøpe et 4000,- kroners kort. Men klarer du å få tak i et 7800GT ned mot 3000,- så er det et godt kjøp. Lenke til kommentar
GeirL Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Ram ville jeg ikke brukt penger på ihvertfall. 1GB holder fortsatt til det aller meste. Skal du ha et kort som holder i 3 år må du vel opp på et 7800GT tenker jeg, minst. Personlig kjøper jeg alltid skjermkort i prisklassen rundt 1500,- og bytter det etter 1,5-2 år. Synes det gir mer for pengene enn å kjøpe et 4000,- kroners kort. Men klarer du å få tak i et 7800GT ned mot 3000,- så er det et godt kjøp. Hva med dette da Point of wiev 7800 Gt Hva syns dere om støy kjøling osv på dette kortet, det skal vare en stund ikke smelte bort som 9800 pro hadde en tendens til. Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jo, så ikke verst ut, men tror du bør finne en annen butikk å handle fra enn databutikken.com, da jeg mener å ha hørt at de har dårlige returordninger.. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) 7800gtx dette må sies å være et godt kjøp, ingenting som tilsier at denne prisen skall gå ned nå, heller tvertimot skulle jeg tro. Databutikken.no har hatt utrolig god kundeservice ved mine returer, de har vistnokk flyttet en avdeling til norge for nettop å yte bedre retur service (etter hva jeg har hørt) Endret 7. oktober 2005 av simalarion Lenke til kommentar
GeirL Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 7800gtx dette må sies å være et godt kjøp, ingenting som tilsier at denne prisen skall gå ned nå, heller tvertimot skulle jeg tro. Databutikken.no har hatt utrolig god kundeservice ved mine returer, de har vistnokk flyttet en avdeling til norge for nettop å yte bedre retur service (etter hva jeg har hørt) Det kan jeg bekrefte sinmalirion De har åpnet norsk kundeservice, virker bra den! Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Databutikken.no har hatt utrolig god kundeservice ved mine returer, de har vistnokk flyttet en avdeling til norge for nettop å yte bedre retur service (etter hva jeg har hørt) Ok, det visste jeg ikke... Da går det kanskje an å handle fra dem igjen da.. Men ja, jeg er veldig fornøyd med mitt Club3D 7800GTX, og kan egentlig trygt anbefale det til trådstarter, men det kommer vel an på om han vil gå opp i pris da.. EDIT: La til quote.. Endret 7. oktober 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
GeirL Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Databutikken.no har hatt utrolig god kundeservice ved mine returer, de har vistnokk flyttet en avdeling til norge for nettop å yte bedre retur service (etter hva jeg har hørt) Ok, det visste jeg ikke... Da går det kanskje an å handle fra dem igjen da.. Men ja, jeg er veldig fornøyd med mitt Club3D 7800GTX, og kan egentlig trygt anbefale det til trådstarter, men det kommer vel an på om han vil gå opp i pris da.. EDIT: La til quote.. Er det ikke bare ca 150 kr. Det går bra men har min tvil til Club3d grunnet dårlig kjøling dermed havari på mitt 9800 pro kort. Ossen er tempen på kortet ditt da?? Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Se vedlagt skjermdump: Sånn er tempen til vanlig, dog med stock klokkefrekvenser.. Men det ble ikke så mye varmere med en klokk på 470/1.2 heller, helt levelige temperaturer.. EDIT: Har ikke sjekket hvor varmt det er under spill, da det ikke finnes en loggfunksjon med Coolbits. Endret 7. oktober 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
GeirL Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Se vedlagt skjermdump: Sånn er tempen til vanlig, dog med stock klokkefrekvenser.. Men det ble ikke så mye varmere med en klokk på 470/1.2 heller, helt levelige temperaturer.. EDIT: Har ikke sjekket hvor varmt det er under spill, da det ikke finnes en loggfunksjon med Coolbits. Takk for hjelpa, bundelen hvordan er den på disse kortetene?? Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Bundelen er sånn sett svært dårlig, 1 spill: Colin McRae Rally 2005 på DVD, PowerDVD programvare og driverCD.. Men det kan være en fordel også: du slipper å betale for en masse spill som blir liggende i esken.. PS. Tror det var MSI som bundlet med Chronickles of Riddick - Escape from Butcher Bay, det hadde vært et bedre spill å få med enn CMR2005.. Men det koster litt mer igjen da.. Så du får vurdere litt.. Lenke til kommentar
GeirL Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Bundelen er sånn sett svært dårlig, 1 spill: Colin McRae Rally 2005 på DVD, PowerDVD programvare og driverCD.. Men det kan være en fordel også: du slipper å betale for en masse spill som blir liggende i esken.. PS. Tror det var MSI som bundlet med Chronickles of Riddick - Escape from Butcher Bay, det hadde vært et bedre spill å få med enn CMR2005.. Men det koster litt mer igjen da.. Så du får vurdere litt.. Takk for hjelpa. Ser ut som Club3d eller point og wiev blir mitt nye grafikkort et av dem. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Leadtek Hottest game bundle: Splinter Cell® Chaos Theory™ Prince of Persia: Warrior Within™ Popular Software Bundle: Power DVDTM6, VideoStudio 8SE, DVD MovieFactory 3SE Synes den er bra, men har ikke sett den inne til noe bra pris hvorfor ikke 7800gt - litt for dyrt Men som jeg linket til får du gtx for 3790 så det er nokke ikke noe å lure på der Endret 7. oktober 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Targadoctor Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Leadtek Hottest game bundle: Splinter Cell® Chaos Theory™ Prince of Persia: Warrior Within™ Popular Software Bundle: Power DVDTM6, VideoStudio 8SE, DVD MovieFactory 3SE Synes den er bra, men har ikke sett den inne til noe bra pris hvorfor ikke 7800gt - litt for dyrt Men som jeg linket til får du gtx for 3790 så det er nokke ikke noe å lure på der Hvor mye ytelsesforskjell er det på GT mellom GTX.?? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Så på noen tester på skjermkort for noen uker siden. Kom frem til at 7800GT var 20% raskere en 6800U og 7800GTX var 33% raskere. så GTX er ca 10-15% bedre. Men med GT så kan du åpne noen pipelines å da begynner plutselig GT å nærme seg GTX hastighet. NB: hvis du har planer om å kjøre windows vista og ikke har tenkt på oppgradering på noen måneder/år eller om du har tenkt å spille bf2 så må du ha 2048 mb ram. Med 1024 mb ram har jeg ca 10-15 fps i bf2 (multiplayer) og med 2048 mb ram så får jeg ca 60-70fps! Når jeg fikk 2048 mb ram ble jeg overrasket over hvor mange ting jeg kunne holde på med sammtidig og hvor raskt det gikk å gå inn og ut i f.eks dataspill! Endret 7. oktober 2005 av andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå