W Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Har et integrert lydkort med optisk og coax-utgang (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307784&view=detailed) Når jeg kobler det til reciveren (Yamaha rxv650) får jeg ikke surround. Har prøvd å spille av filer med DD 5.1 i både wmp og winamp, men får det ikke til å fungere. Noen tips? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Vanligvis må dette settes opp i softwaren som hører til lydkortet, altså at lyden skal sendes ut digitalt uten endringer. Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Jeg slet også med det samme. Prøvde å oppgradere BIOS, bytte drivere, installere XP på ny, se etter jumpere på hovedkort osv... Virker som det bare kommer stereo lyd ut fra den 4 pin på hovedkortet. Har gitt opp, handlet PCI lydkort heller Lenke til kommentar
DaWiper Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Hvis det er snakk om DD encodede avi filer trenger du et AC3filter. Prøv: http://ac3filter.sourceforge.net/. Dette er det jeg bruker og har brukt det i et par år med både onboard og pcikort. Hvis det er snakk om DVD filmer kan det tenkes at du må gå i instillingene til ditt avspillings prg. og lete etter "spdif" i forbindelse med audio instillinger. Jeg bruker powerdvd og må velge "use spdif" under "speaker enviroment" i options katagorien "audio". Endret 15. oktober 2005 av DaWiper Lenke til kommentar
W Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Har alle codecene jeg trenger og har fått løst problemet på en måte. Bruker nero showtime til å spille av filene, har ordnet slik at programmet sender lyden bare ut spdif utgangen. Skulle gjerne ha visst hvordan jeg kunne ordne så wmp gjorde det samme... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå