Marius_EV Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Kan du ikke bare bestille 10mbit og heller oppgradere til 50mbit etterhvert? Lenke til kommentar
oyvindg Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 @Elgvenn2: Signalene til TV/internett/telefon går gjennom samme fiberkabelen ja, men de er atskilt fra hverandre; fiber->hjemmesentral->TV-dekoder | ruter eller switch | telefon. Ergo, de har ingenting med hverandre å gjøre, du kan fremdeles se på tre TVer, snakke i telefonen og ha en fullt belastet 100/100 linje uten at det har noe å si. Jeg hadde inntrykket av at TV/Telefon var en tjeneste som ble tilbudt gjennom samme linjen, at den brukte TCP/IP, og brukte av dataraten på 50/25, men kan jo være at jeg tar feil! Hver husstand har 100mbit eller 1gbit inn til hjemmesentralen. Derifra er ting delt opp hvor Inett har sin gitt båndbredde. Riktig. Det er helt sikkert delt opp i egne vlan. Eksempelvis: internett går på vlan5 med begrensning, tv på vlan10... Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 ville valgt 10/10 og heller oppgradert pcn for 600 i hardisker eller lignende Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Regner med at Lyse har i kontrakten sin som forbyr all form for servertjenester.Ellers hadde jo dette vært spikeren i kista for mange mindre webhotell. 4965371[/snapback] Normalt sett får en dynamisk IP-adresse og en NAT-likende oppkobling - altså lik å være tilkoblet en router (uten å kunne åpne porter, osv.). Men mot en ørliten pris i måneden (10 kr) får en egen, statisk IP-adresse som kan brukes utad så si uten begrensninger. Lenke til kommentar
CSM Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg gikk fra 10/10 til 100/100, og forskjellen er for mitt vedkommende stor Kommer jo ann på hva du bruker linja til, men med den prisforskjellen støtter jeg flere av de andre innleggene her. Gå for 10/10 linja, og heller oppgradere etterhvert. Kanskje de senker prisen også? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Den linjen er 20/10 nå da Lenke til kommentar
CSM Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Den linjen er 20/10 nå da 5826665[/snapback] Da er det ihvertfall ingen tvil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå