Rizzla Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Hallo!! jeg har tenkt å skaffe meg 2Gig ram. På hovedkortet jeg har nå (MSI K8N Neo2-54G) så kan jeg bare ha to dual channel ram....... meen skal skaffe meg nytt AMD 939 hovedkort, vet enda ikke hvilket, men må være PCI-Ex16 SLI... siden jeg også skal skaffe meg nytt skjermkort.. Så det jeg trenger er 2X1Gig Ram, overklokkvennlig. Bør jeg kanskje skaffe meg ram over PC3200 som f.eks PC4000 ?? Hjelp Edit: la til SLI... Endret 6. oktober 2005 av Rizzla Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Disse skal klokke rimelig bra. Men hvis du ikke vil ta sjansen kan du alltids gå for disse dyre brikkene som er garantert å gå til DDR500. Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Hmm, njo måtte vel bli de dyre da.. Går det ikke å anskaffe PC4000 RAM 2Gig med veldig gode timings? som cl2 ? eller 2,5 om så?? Ser at det er kommet en ny serie PC3500 med fantastike timings OCZ 1024MB Gold Series Gamer eXtreme Ed. (CL2-2-2-5) men disser er ikke å få tak i 2X1024MB Mange hovedkort har jo bare 2 godt fungerende dual channel ram slotter! Edit: Ble litt usikker på om denne ramme har dual channel.. vel Denne har og det med samme timings.. (CL 2-2-2-5) Endret 7. oktober 2005 av Rizzla Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Da hadde jeg heller gått for disse: Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB Kit w/two matched, CL 2-3-2-6-1T, 437Mhz Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Vil ikke disse være det beste valget for meg, dersom jeg skal velge mellom disse og disse ? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Vil ikke disse være det beste valget for meg, dersom jeg skal velge mellom disse og disse ? Jo. Endret 7. oktober 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Vil ikke disse være det beste valget for meg, dersom jeg skal velge mellom disse og disse ? Jo. Det var en god begrunnelse må jeg si Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Disse skal klokke rimelig bra.Men hvis du ikke vil ta sjansen kan du alltids gå for disse dyre brikkene som er garantert å gå til DDR500. Jeg gikk for de dyre.... har bestilt Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Vil ikke disse være det beste valget for meg, dersom jeg skal velge mellom disse og disse ? Jo. Nei Har iallefall en begrunnelse Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Hvorfor kjøpe 500mhz minne til en pc som skal ha 400mhz? Tullball :!: Her er minnet som burde kjøpes.. Endret 8. oktober 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Hvorfor kjøpe 500mhz minne til en pc som skal ha 400mhz?Tullball :!: Her er minnet som burde kjøpes.. Fordi : Så det jeg trenger er 2X1Gig Ram, overklokkvennlig. Bør jeg kanskje skaffe meg ram over PC3200 som f.eks PC4000 ?? Legger ved denne så du selv kan se hvordan de forskjellige brikkene yter ved ulik fsb: Edit: Går ut i fra at du ikke leste begrunnelsen når du brukte 7 min på å lese min post og svare "tullball"! Endret 8. oktober 2005 av Plukk Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Vil det funke da? Hovedkortene som bruker amd har jo 400mhz... Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Ja, du kan jo selv velge om du vil kjøre 400 eller 500mhz, de siste vil bli hentet ut som overklokking av systemet som minnet garantert tåler. Legger ved en image som viser hvordan langt (kort) OCZ premium klarer: Ved å slakke på timings kan en nå et godt stykke lengre, men da kan man jo nesten bare kjøpe brikker med 3-3-3-8 timings i utganspunktet. Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) hmm, takk plukk.... takk for den.... så er det bare å skjønne den helt.... jojo jeg forstår sånn passe.. Edit: Ånei ånei.. ser ut som om jeg skulle valgt Crucial... hjelp tiden begynner å renne ut om jeg vil trekke tilbake ordren.... Plukk jeg trenger din hjelp her, hva skal jeg velge?? Endret 8. oktober 2005 av Rizzla Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Jeg skal overklokke systemet mitt, og har også tenkt å skaffe meg et DFI lanparty kort med enten SLI eller Crossfire... grunnen til at jeg skaffer meg mer minne er egentilg pga. Battlefield 2... EDIT: Vel etter å endelig ha tatt meg tid til å lese den testen, har jeg igjen slått meg til ro med OCZ... blei litt stressa der gitt... Endret 8. oktober 2005 av Rizzla Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Du har PM Rizzla. Jeg vil bare presisere at OCZ Premium ikke er dårlige brikker, de er faktisk best på stock speed. Jeg trodde Bearclaw's innlegg var trådstarter, og siden trådstarter skulle overklokke vil jeg heller gått for corsair. Minuset til OCZ Premium er at de ikke klokker langt på sine standard timings (2-3-2-5), men klokker et stykke med slakkere timings. Men siden andre brikker med høyere timings klarer høyere frekvens enn premiumen vil de etterhvert overgå premiumens resultat. Tror trådstarter uansett vil få dekket sitt behov med en oppgradering til 2x 1GB brikker. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) hmm, takk plukk.... takk for den.... så er det bare å skjønne den helt.... jojo jeg forstår sånn passe.. Edit: Ånei ånei.. ser ut som om jeg skulle valgt Crucial... hjelp tiden begynner å renne ut om jeg vil trekke tilbake ordren.... Plukk jeg trenger din hjelp her, hva skal jeg velge?? De (dyre) brikkene du har valgt (OCZ PC4000 Platinum EB) er noen andre brikker enn de som er med i testen som Plukk henviste til. Testen gjaldt kun PC3200-brikkene, ikke PC4000-brikkene som du har valgt. Plukk: Jeg har inside-information om at de OCZ-brikkene (OCZ PC3200 Platinum 2-3-2-5) kan klokke til ihvertfal 230-240 MHz (DDR460-480). Spør oyvind_dahle. Endret 8. oktober 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Vil ikke disse være det beste valget for meg, dersom jeg skal velge mellom disse og disse ? jeg har kjøpt de ocz brikkene for noen uker siden. funker veldig bra. beste ram brikkene jeg har hatt....klokka de lett til 220 (440) uten å måtte sette opp timingsene. garantien gjelder jo opp til 2.8 v så jeg ville gått for disse ass. Endret 8. oktober 2005 av Blaz3r Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Ja, du kan jo selv velge om du vil kjøre 400 eller 500mhz, de siste vil bli hentet ut som overklokking av systemet som minnet garantert tåler. Legger ved en image som viser hvordan langt (kort) OCZ premium klarer: Ved å slakke på timings kan en nå et godt stykke lengre, men da kan man jo nesten bare kjøpe brikker med 3-3-3-8 timings i utganspunktet. må huske på at antall mb/sek er ikke alt da....nå er jo båndbredden på athlon 64 så høy uannsett at spill trenger jo nesten ikke helt. er da heller viktig at timingsen er lav. jeg testa å kjøre på cl2 og cl3 for morroskyld. er ca 5-10 fps i forskjell. så hvis man skal kjøre på cl3 så må man klokke de myyye. for å komme over en brikke på cl 2 Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 De (dyre) brikkene du har valgt (OCZ PC4000 Platinum EB) er noen andre brikker enn de som er med i testen som Plukk henviste til. Testen gjaldt kun PC3200-brikkene, ikke PC4000-brikkene som du har valgt. Plukk: Jeg har inside-information om at de OCZ-brikkene (OCZ PC3200 Platinum 2-3-2-5) kan klokke til 240 MHz (DDR480). Spør oyvind_dahle. Crucial brikkene som er med i testen er PC er PC4000. Godt mulig at enkelte får disse opp i såpass høye hastigheter, men lurer på om de da har gjort noe med timings? Har iallefall sett flere som ikke er helt fornøyd med overklokkingsegenskapene til OCZ Premium. Hva den enkelte sier seg fornøyd med varierer jo, men minnet skal møte et behov Blazer: Her kan du se at Crucial brikkene "tangerer" OCZ Premium ved å øke fsb til 207. Mao skal det ikke så mye klokking til for å oppnå samme framerate ved CL3 som ved CL2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå