Gå til innhold

spesielle metal deler til Løfte/heise mekanisme ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her kan dere se hva jeg trenger det til.

Link til Prosjekt

Jeg skal heise et LCD-diplay opp av kabinettet.

Det skal ligge vann-rett, Så skal det bli dytte bakfra av en slags motorisert mekanisme. Slik at det står litt skrått opp av kabinettet.

Se Prosjektet og tegning for mer forståelse

Endret av Radi
Lenke til kommentar

som motor brukte han jo en cd-rom motor. Den lange lista med tannhjulspor tok han ut fra samme cd-rom. De andre metallbitene kan man vel få tak i hos en skraphandler e.l, tror jeg.

har også lyst til å prøve meg på en sånn motor, men de metalldelene er jo det største problemet :cry:

Lenke til kommentar

Ja...Biter fra cd-rommen vare en god ide.

Da slipper jeg også å kjøpe materiale.

Men....en ulempe med det cd-rom materiale er at det er veldig bøyelig .

Og usolid. Så jeg tror ikke det kan brukes.

Endret av Radi
Lenke til kommentar

Men....en ulempe med det cd-rom materiale er at det er veldig bøyelig .

Og usolid. Så jeg tror ikke det kan brukes.

Det er vel ikke en skjerm du skal løfte? :p de cdromene jeg har er det 1mm stål deksel på og det holder i massevis.

Men det må jo være et eller annet sted man får kjøpt slike deler som på bildene.

Nei alle delene på bildene er hentet fra cd-rom eller er hjemmelaget. men du kan jo ta deg en tur til en bilopphugger eller gjenvinningsstasjon. ellers så kan du finne det du trenger til dette prosjektet ditt i en gammel skriver/ videospiller eller lignende.

Ellers så har jeg alt du trenger og mye mer i garasjen her.

Edit: Er ikke full bare så sånn ut!

Endret av Nitrob
Lenke til kommentar

Når man kutter til den cd-rom materialet, Slik at ikke den kantele rundt er der lenger blir det ikke noe solid.

se bilde hvis du skjønner noe. Tegnet på 3 sek :p

Kunne du lagt ut et bilde av de delene du har.

Kansje det er noe som funker der.

De delene må være ganske små også da.

post-226-1128794450_thumb.jpg

Endret av Radi
Lenke til kommentar

ja jeg skjønner hva du mener. den lille vinkel profilen du få igjen blir ikke sterk nok. Jeg har ikke mulighet til og legge ut noen bilder nå, Det jeg ikke har det lagger jeg.

Men jeg tror at du finner det du trenger på gjenvinningsstasjon var der i forige uke og hentet meg ny skjerm kabel og noe annet småtteri. er tonnevis med gammel elektronik der. viss du finner en gammel laser skriver så får du fester til motor og tanhjul og alt det der ferdig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...