Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Kjøpte Fujitsu Siemens Amilo A1645G for ca. 2 uker siden. Det som har skjedd nå er at det kommer "klikkelyder" fra harddisken med jevne mellomrom. Det høres nesten ut som det er en teknisk feil men jeg vet ikke siden jeg ikke har greie på det. Men dette tilfellet virker temmelig opplagt. Skal jo ikke gjøre det. Det jeg lurer på er om andre har opplevd likenende på sin laptop? Noen som vet om dette i det hele tatt er normalt? Med klikkelyder mener jeg at harddisken viser aktivitet før lyden intreffer og disken blir stille. Virker nesten som om den prøver å lete fram noe eller utføre en oppgave men blir stoppet. Glemte å nevne at denne lyden forekommer kun når disken jobber. Hvis maskinen står i ro skjer det skjelden. Ikke ofte som jeg har lagt merke til hvertfall. Pratet nå med en kamerat som sier at lyden skyldes lesehodet i harddisken som flytter seg. Kjenner noen seg igjen nå eller høres det fortsatt ut som en feil? Endret 6. oktober 2005 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Det er flere harddisker som faktisk pleier å lage tikkelyder, så i enkelte tilfeller kan det være normalt. Det du kan gjøre er jo å kjøre et program som sjekker om det er noe feil med harddisken din. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Høres ut som harddisken sliter, ville muligens sendt den på rep for å bytte disk. Hvor er den kjøpt, og vet du om du har garanti osv på den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Høres ut som harddisken sliter, ville muligens sendt den på rep for å bytte disk. Hvor er den kjøpt, og vet du om du har garanti osv på den? 5000794[/snapback] nå virker det faktisk som om lyden har gitt seg. merkelige greier ass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå