Gå til innhold

Beste skjermkort til 1500k

Anbefalte innlegg

Hva er det beste skjermkortet man kan få, til maks 1500k. Ikke over dt. PCI- ekspress,

Og ka e best av disse?

1-Gainward PowerPack! Ultra/1960PCX TV-DVI Golden Sample - grafikkadapter - GF 6600 GT - 128 MB

2-Sapphire RADEON X800GTO - grafikkadapter - ATI RADEON X800 GTO - 256 MB

Endret av Getaway in AA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er min mening! har hatt ATI og har alltid hatt problemer med det, kanksje en del uflaks der men, men, har aldri hatt noe problem med Nvidia, så jeg hadde tatt 6600gt kortet. det er jo også kongen av Mellom klassen, hvis du går for goes like hell versjonen. kjernen er også klokket høyere på nvidia sitt.

men mann har forskjellige meninger om ting så du får bare velge selv. mn der har du hvertfall to veldig bra kort til den prisen :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva er det beste skjermkortet man kan få, til maks 1500k. Ikke over dt.

Sorry, men kan ikke dy meg;

http://www.psdata.no/ps.asp?it=107457

Msi VGA-Card Geforce NX6800 128MB AGP DVI TV-Out Retail

1595,-

Er ikke helt enig med deg der altså. Radeon X800 GTO er bedre enn Geforce 6800. At det også koster mindre er bare flott!

Her finner du en test hvor X800 GTO, 6600 GT og 6800 er med i.

Lenke til kommentar

Må hive meg på her jeg og:

Tror nok at ATI x800gto er bedre enn 6600GT, spes. ettersom ATI x800gto har 256bits minnebuss, imot 6600GT's 128bits..

Det kan krangles rundt emnet som bare f..., men ser man realistisk på det kommer x800gto best ut..

At de i tillegg har mer stabile driver-lanseringer gjør det i mine øyne til et enda lettere valg..

Har hatt kort fra begge produsentene, og synes begge kan levere gode kort, og synes derfor at slike innspill som tommern7 kommer med blir bare tull..

Uflaks? Vet nå ikke det...

Lenke til kommentar
det er min mening! har hatt ATI og har alltid hatt problemer med det, kanksje en del uflaks der men, men, har aldri hatt noe problem med Nvidia, så jeg hadde tatt 6600gt kortet. det er jo også kongen av Mellom klassen, hvis du går for goes like hell versjonen. kjernen er også klokket høyere på nvidia sitt.

men mann har forskjellige meninger om ting så du får bare velge selv. mn der har du hvertfall to veldig bra kort til den prisen :thumbup:

litt tullete å basere det på at du har hatt litt "uflaks" med Ati kort da når trådstarter spør etter beste skjermkort til 1.5k som igjen faktisk ER x800GTO kortet til Ati. Og ja det er Ati som har hatt de beste og mest stabile driverne til kortene sine de siste årene

Lenke til kommentar
Tror ATI er kjent for mer stabile og oppdaterte drivere enn nVidia....

Hehe, det er morsomt å se hvordan slikt endrer seg med tiden, ATI var tidligere kjent for å ha elendige drivere!

Men dette har jo endret seg drastisk de siste årene.

I dag ville jeg absolutt gått for et nvidia 6600gt kort i denne prisklassen.

Lenke til kommentar
det er min mening! har hatt ATI og har alltid hatt problemer med det,

Hei!

Jeg har selv et Sapphire Radeon 9000 Pro Atlantis kort her, i den gamle PCen, og det står fortsatt sterkt. Burde nesten navngi det til "Olde Faithful". ;)

Anyways, poenget er at jeg tror du bare har vært uheldig. Jeg anbefaler ATI til alle jeg møter og snakker med som spør meg om råd, av den enkle grunn at jeg aldri har hatt problemer med det. En kamerat av meg, derimot, kjøpte et nVidia kort, og det første som skjedde var at maskina kræsja når driverne skulle oppdateres. Det har nok en del med hell å gjøre ja, men...

ATI for alltid. :love:

Lenke til kommentar

Driverne er nVidia's GeForce store problem ja, har et MSI GeForce 4 Ti4800 - TD8X 128MB AGP8x skjermkort.

Det fungerer sånn ok, men når jeg skal oppdatere drivern og det gjelder også drivern til mitt Abit nForce 2 NF7-S v.2 hovedkort også. Når jeg da må oppdatere disse driverne fra nVidia så må jeg noen ganger tilogmed resete hele BIOS'en for å kunne starte opp igjen, dette skjer utrolig ofte hvis du ikke har Windows 2000 eller XP. :thumbdown:

Jeg mener at man ikke burde gå for nVidia og GeForce, men heller ATi og RaDeon, fordi driverne er bedre og 10x så stabile. Og fordi jeg har helt mista troen på nVidia og GeForce skjermkort :thumbdown: Blir skuffet gang, på gang :mad:

Nei, du velger hvilket kort du gå for. Men mitt store tips er: IKKE GÅ FOR nVIDIA og GeFORCE :thumbup:

Gå heller for: ATi og RaDeon, mye bedre :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...