Loddebolt Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Ville gått for Samsung'en jeg. Har hatt dårlig erfaring med Maxtor disker før, har bråkt noe inni he*****. Men WD sine disker er også ganske bra, kjører WD at the moment. Men så var det det om ATA100 gir noe dårligere ytelse enn ATA133 Tilsluttes at Maxtor disker bråker infernalsk. De gir etter kun kort tid en høyfrekvent lyd som er sinnsykt irriterende. Har ansvar for omlag 1000 stk Compaq, HP og Dell pcer og vi skifter stadig ut Maxtordisker pga ulydene. Seagate, WD, Fujitsu osv kan unntaksvis få disse ulydene, men da som regel på de eldste pcene som er 5-6 år gamle. Jeg mistenker at Maxtor enda sitter på ett enormt parti med glidelagre kjøpt inn i 1995 Bortsett fra ulydene så er Maxtordiskene stabile, så de vi skifter ut setter vi i pcer (driftsovervåking osv) som skal stå der det normalt ikke jobber folk rett ved siden av. Lenke til kommentar
Slip Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Den WD disken der har jeg. Eller, hadde. Den bråka noe sinnsvakt! Så tok den kveld. Såeh, den ville ikke jeg kjøpt på nytt hvertfall. Jeg ville kjøpt Seagate Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Seagate harddisken min er ihvertfall mer bråkete enn hitatchi disken min, og 10 ganger mer bråkete enn samsungen jeg hadde tidligere.. Irriterende når jeg kjøpte den pga de skal liksom være så stille, gjett om jeg angrer.. Virker som nyere seagate er mer bråkete enn de tidligere Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Stemmer nok det, i PCWorld Norge var det store disker på testbenken ganske nylig, og Seagates 400GB hadde støy/vibrasjoner på nivå med Hitatchi`s modell. Jeg opplever ikke Seagate`s 200GB-disker som spesielt stille, men de har et lydbilde som ikke irriterer meg nevneverdig. Tenker da på idlestøyen. Hadde en Maxtor Diamondmax 9 200GB som jeg puttet i boksen og irriterte meg over en et høyfrekvent hvin, men jeg var den eneste i huset som hørte det. Så det er nok opp til øret som hører. WD har tradisjonelt et "rustent" gnål som idlestøy, men dette har bare blitt svakere og svakere med årene og er pr. i dag ikke plagsomt. Den nye anskaffelsen min (Raptor) skiller seg ikke ut blant 5 andre Seagate-disker som for øyeblikket er i samme boksen. Lenke til kommentar
starcatcher Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Samsung 250GB er altså raskere enn tilsvarende Seagate 250GB. Vi vet også at Samsung-disken er støysvak. Men hvordan er Seagate 250GB på støy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå