ild Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hei. Jeg skal ha oppkjøring i stavanger i neste uke. Gruer meg litt, har øvelseskjørt i 2 - 3 år. Er det noen her som har kjørt opp i rundkjøringsbyen tidligere?? Håper det er noen som har gode tips til oppkjøringa, hadde vært greit å fått lappen ild Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg hadde oppkjøring i Stavanger/Sandnes. Husker ikke helt ruten, men slapp heldigvis å kjøre midt i sentrum i noen av byene. Kjørte fra biltilsynet på forus og litt i mellom byene, på motovei, ullandhaug, osv. Pass på å ha lav fart inn mot rundkjøringer og andre kryss. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Det er mange tråder om lignende ting her på forumet, les litt i dem, så får du en del tips. Det kan være lurt å høre med taxi-sjåfører om det er noen steder i nærheten hvor det er vanskelig å kjøre, uoversiktlig, eller bare helt teit løsning på et kryss eller lignende. De har stort sett kjørt over alt, og "vet alt" om trafikken. Lenke til kommentar
eab Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg ville heller spurt kjørelærer før jeg spurte taxifolka Har da sett hvordan taxier kjører, skulle tro de fulgte andre regler enn oss andre Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg ville heller spurt kjørelærer før jeg spurte taxifolka Har da sett hvordan taxier kjører, skulle tro de fulgte andre regler enn oss andre Gjør det ikke det da? Husk å se deg godt om! Bruk speglene mye. Det likte min kjøre lærer Fikk mye ros for "god oversikt" og fordi jeg fløyt godt med trafikken. Det er lettere å kjøre i en rundkjøring hvis du l"leser" trafikken før du kjører inn i den selv. Da kan du beregne en passelig fart slik at du kanskje kan smette inn mellom 2 biler uten å måtte stoppe helt, eller måtte nødakselerere. Myyye mer behagelig å sitte på Det liker kjørelærerene. At dem kan slappe litt av og ikke sitte med foten i "nødberedskap" på bremsen Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Erik Braseth: Selv om taxi-sjåfører lever i et paralelt univers, hvor de selv regjerer, vet de også hvor det meste i trafikken er. Så hvis det er et kryss som er vanskeli, er de nok veldig klar over dette. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Tjensvollkrysset (3-felts rundkjøring) kan kanskje vært litt vanskelig for noen i rushtiden. Og i stavanger sentrum er det gravearbeid over alt for tiden. Flere rundkjøringer er ute av drift, det kan jo være noe å være obs på. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg ville heller spurt kjørelærer før jeg spurte taxifolka Har da sett hvordan taxier kjører, skulle tro de fulgte andre regler enn oss andre jeg tviler på at di har fått med seg at det finnes trafikk regler , har tatt taxi som har kjørt feil vei en enveiskjørte gater og på innkjøring forbutt osv osv , Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Få med deg ein du kan lærekjøre med og kjør rundt eit par timar. Problemet oppstår først når du ikkje veit kva du skal gjere, dersom du kan reglane for rundkjøringane og øver deg på dei litt meir kompliserte så bør alt gå fint. Spørre ein taxisjåfør? Trur ikkje det. Som nevnt før, få ein du kan lærekjøre med, helst ein med erfaring som kan hjelpe deg og forklare. Øvelse gjer mester veit du Endret 8. oktober 2005 av zeph Lenke til kommentar
Star Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Eneste jeg gruer meg til er rundkjøringen med teateret / s. gamle sykehus. Irriterende med to som nesten henger sammen... Men det går nok bra! Sandnes må en jo være obs på mange "lureveier" med innkjøring forbud evt. parkering forbud.. Brannt meg litt, men nå går det greit Lenke til kommentar
ild Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Greide lappen 12/10 Det er sykt deilig med lappen. Tips til andre som skal kjøre opp: Ta det velig rolig inn mot kryss/ rundkjøring. Prøv og få en god tone me sensor, det hjalp veldig mye for meg. ild Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Gratulerer. Deilig å være ferdig ja. Det var den dagen jeg har vært mest nervøs for i hele mitt liv. Lenke til kommentar
acon Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Greide lappen 12/10 Det er sykt deilig med lappen. Tips til andre som skal kjøre opp: Ta det velig rolig inn mot kryss/ rundkjøring. Prøv og få en god tone me sensor, det hjalp veldig mye for meg. ild 5004457[/snapback] Hvor kjørte dere da? Greit å vite en eventuell kjørerute Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå