Mott Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) X-Hva trengs for en filserver?? Hvilket serverprogram egner seg til disse spørsmålene som er mulige?? Hvor kan jeg få tak i windows server typer?? Og hva koster disse sånn ca?? X-Kan jeg koble printer til nettverket og printe ut via server?? X-kan den serveren kobles via trådløst nettverk?? X-Hvilken Linux typer passer mitt bruk?? X-Kan vi dele dokumenter som lagres på filserver?? som sanger og sånn?? X-Kan den nåes via internett?? Vi har en Deler jeg har som kan brukes til filserver: hovedkort sokkel 754 med innebygget skjemkort, sempron 2800+ sokkel 754, 512 mb RAM no-name, og en del hardisker, pluss strømforsyning, kabinett og sånn. Er dette egnet til filserver linksys av denen typen versjon to og to PCI trådløse nettverkskort med samme standard. X står for besvart Endret 23. oktober 2005 av Mott Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hva trengs for en filserver?? Ikke mye, den maskinen du har er mer en bra nok (vil nok kalle det overkill). Kan jeg koble printer til nettverket og printe ut via server?? kan den serveren kobles via trådløst nettverk?? Kan vi dele dokumenter som lagres på filserver?? som sanger og sånn?? Kan den nåes via internett?? Ja. Hvilken Linux typer passer mitt bruk?? http://www.linuxguiden.no/index.php/Distribusjoner Lenke til kommentar
Mott Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 takk for tipsene men noen som vet hva windows server operatiuvsystemene koster sånn ca?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 En 180 dagers trial versjon av Windows 2003 server kan lastes ned her. For priser på Windows Server OS kan du se her hos MPX.no Lenke til kommentar
Mott Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 En 180 dagers trial versjon av Windows 2003 server kan lastes ned her.For priser på Windows Server OS kan du se her hos MPX.no Ja men hvilken skal jeg kjøpe? Det jeg lurer på?? Lenke til kommentar
cazper_no Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Microsoft SBS Standard 2003 Engelsk OEM er et fint valg i ditt tilfelle Lenke til kommentar
genstian Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 hvis du skal kjøpe så kjøp RHEL Lenke til kommentar
Mott Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 en link hadde vært supert Lenke til kommentar
genstian Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) en link hadde vært supert http://redhat.com ? EDIT: hvis du mente link til RHEL da. Endret 7. oktober 2005 av hotstian Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hvis økonomien er en begrensing, så ville jeg helt klart gått for GNU/Linux, BSD eller Solaris. Alle disse operativsystemene er gratis, og egner seg svært godt som server. Å kjøpe Windows Server 2003 er helt bortkastet. Lisensprisen på Windows 2003 Server er på flere tusen kroner. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hvis økonomien er en begrensing, så ville jeg helt klart gått for GNU/Linux, BSD eller Solaris. Alle disse operativsystemene er gratis, og egner seg svært godt som server. Å kjøpe Windows Server 2003 er helt bortkastet. Lisensprisen på Windows 2003 Server er på flere tusen kroner. akkurat men hvis du skal kjøpe noe så ville jeg kjøpt RHEL. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Poenget er at man ikke trenger å kjøpe noe i det hele tatt. Man kan få OS tilsvarende RHEL helt gratis. Tenker da på CentOS (hvis man skal satse på GNU/Linux, bygget på source RPM fra RHEL) og Solaris (UNIX). Lenke til kommentar
genstian Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Poenget er at man ikke trenger å kjøpe noe i det hele tatt. Man kan få OS tilsvarende RHEL helt gratis. Tenker da på CentOS (hvis man skal satse på GNU/Linux, bygget på source RPM fra RHEL) og Solaris (UNIX). jo, det er klart Solaris, GNU/Linux og *BSD er mye bedre en Windows og Gratis. CentOS er en veldig god lone av RHEL. EDIT: men nå tror jeg vi setter strek der for OS vs OS, ok? Endret 7. oktober 2005 av hotstian Lenke til kommentar
Mott Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 fikset i første post post at X står for besvart. Kan jeg kjøpe CS 1.6 server på den maskinen Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Clarkconnect er en linuxvariant passende til dine behov. Alt konfigureres via et webgrensesnitt. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 noen andre svar?? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Kan jeg kjøre CS 1.6 maskin på den maskinen jeg foreslo har canal digital denne linjen Midi - 1500/500 kr 347.00. Så er dette mulig ellaer er det noe jeg trenger bedre?? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Er det mulig å kjøre CS 1.6 på den hardwaren og den linja? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Dersom du ikke har noen erfaringer, eller ingen bra erfaringer med linux så gå heller for Windows 2003. Det er bra, kanskje litt dyrt, men veldig enkelt og greit å sette opp! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Dersom du ikke har noen erfaringer, eller ingen bra erfaringer med linux så gå heller for Windows 2003. Det er bra, kanskje litt dyrt, men veldig enkelt og greit å sette opp! 5060797[/snapback] Det er faktisk ikke så vanskelig som man skal ha det til. Beste måten å lære seg nye ting på, er å finne dokumentasjon på nettet og begynne å bruke den distroen/operativsystemet man velger seg ut samtidig som man leser dokumentasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå