evenpevenreven Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Hei! Har ett aldri så lite problem. Satte inn et SATA pci kort (st lab) inn i maskinen og koblet på en samsung spinpoint 40gb sata disk. Fyrer opp windows som vanlig fra IDE diskene som vanlig. Installerer driveren til sata kortet, og da gikk pcen rett i bluescreen. Feilmelding på NTFS.sys. Slo av maskinen og startet den på nytt og da går den bare rett i bluescreen under lasting av windows. Samme feilmelding på NTFS.sys. Tok ut ekstra pci Ide kontroller uten at det gjorde greiene noe bedre. Men når jeg koblet sata disken fra kontrolleren starter den fint. Noen som har snøring på hva som kan være feil? Må få sata disken opp å gå for å redde noen data fra en partisjon som har klikket. Endret 6. oktober 2005 av even_e84 Lenke til kommentar
netrom86 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Den 40GB disken du skal ha på kontrolleren. Hvis du har S-ATA på HK fra før, koble den på der og formater (hvis det er det du skal). Deretter kan du prøve den igjen på kontrolleren. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Kanskje også en ide å installere kontrolleren uten harddisk tilkoblet først.. Lenke til kommentar
evenpevenreven Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Har ikke SATA på hovedkortet fra før. Når jeg kobler fra disken starter den helt fint (bruker den nå), og sata kontrolleren er installert og grei. Men når jeg kobler til disken igjen, går den i bluescreen under oppstart. Ta ut kontrolleren og installere den på nytt? vil det ha noe betydning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå