Gå til innhold

x1800xt eller 7800GTX? (endra topic)

Rizzla

Anbefalte innlegg

Hei all!! Jeg har nå fått extra pæng!! :w00t: og ønsker å kjøpe meg ett (eller to??) skjermkort..

Men hva skal jeg velge?? Hvilket skjermkort er det kraftigste jeg kan få tak i?? shader 3.0 er must...

Hva med ATI Radeon X1800XL, 256MB GDDR3 ?? som akkurat i dag ikke er å anskaffe.. hvor godt er dette i fohold til andre kort man kan skaffe i dag?

Og.. skal også skaffe meg nytt hovedkort av type AMD 939, hvilket kort bør jeg velge?? overklokkvennig er enda et must!!

Endret av Rizzla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kraftigste grafikkortet du får, iallefall en måned fremover er GeForce 7800GTX

XFX versjonen som er klokket til 490Mhz på kjernen er vel et av de råeste 7800GTX kortene.

Ønsker du enda mer power kan du slenge inn enda et 7800GTX kort fra valgfri produsent, og kjøre dem i SLI.

Lenke til kommentar
x1800xl = 7800GT

x1800xt = noe raskere en 7800GTX

Ahh godt å vite.. Hmm da tror jeg at jeg skal skaffe meg et 7800GTX til å begynne med... og etter hvert et til... Hvordan er overklokkingsmulighetn på dette kortet, og hvilken produsent bør jeg velge??

Har da tenkt å skaffe meg et Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 er dette et lurt valg?? har en AMD Athlon 64 3500+ Winchester prosessor..

EDIT: ehm sa jeg Newcastle.. vel det er feil, har en 3500+ Winchester

Endret av Rizzla
Lenke til kommentar
x1800xl = 7800GT

Ahh godt å vite.. Hmm da tror jeg at jeg skal skaffe meg et 7800GTX til å begynne med... og etter hvert et til... Hvordan er overklokkingsmulighetn på dette kortet, og hvilken produsent bør jeg velge??

Har da tenkt å skaffe meg et Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 er dette et lurt valg?? har en AMD Athlon 64 3500+ newcastle prosessor..

De fleste 7800GTX kortene er meget gode overklokkere...

ASUS sitt TOP kort har en spesiell kjøler, de er bra, ellers blir det hipp som happ. Personlig har jeg gode erfaringer med XFX

Hovedkortet du har satt opp er også bra. Bruker det selv, sammen med en Athlon 64 X2 4400+. Da har du også muligheten til å kjøre SLI

Lenke til kommentar
Raptor' date='06/10/2005 : 21:37'] Hovedkortet du har satt opp er også bra. Bruker det selv, sammen med en Athlon 64 X2 4400+. Da har du også muligheten til å kjøre SLI

Yes !! Har senere tenkt å skaffe meg en X2 prosessor !! :p

Lenke til kommentar
okei, men er det riktig at den kommende ATI Radeon X1800XL (overklokket) vil gi bedre resultat på 3DMark 05 en to 7800GTX i SLI ?

x1800xl = 7800GT

=)

Hvilket kort som er raskest varierer fra spill til spill, men noe stor forskjell er det ikke.

Lenke til kommentar

je, hmm vel siden jeg ikke har skaffet meg hovedkortet som trengs for hverken ATI sitt nye x1800xt eller Nvidias Geforce 7800GTX så tror jeg at jeg venter til x1800xt er kommet i butikk hyllene og også da hovedkort med crossfire..

kikker litt EXTRA interessert på DFI sine Lanparty kort.... dog i enten SLI eller Crossfire utgave.. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...