Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stopper den trådløse routeren internett-tilgangen?

Anbefalte innlegg

Jeg har bluecom som ISP og en SMC Trådløs router(SMC2804WBR).

Problemet er at internett'n "hopper ut" med jevne mellomrom(alt fra et par timer til et par dager).

Jeg har den nyeste firmware til routeren så jeg trodde at problemet lå i modemet fra bluecom, men når jeg ringte bluecom kundeservice sa de at det mest sannsynlig var routeren min som samlet opp masse informasjon slik at den stoppet opp til slutt!

Kan dette være tilfellet?

Hvis jeg resetter routeren så kommer jeg ikke inn på internett uten å måtte resette modemet...

Jeg prøvde med et gammelt modem fra tele2 i en uke og da "hoppet" ikke internett ut.

Jeg tror at det er modemet som er feilen, men kan bluecom ha rett? Det er jo ikke akkurat den beste routeren.

(Ps. Har ikke mulighet får å sjekke uten trådløst nettverk da det er fler som bruker nettet.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker også bluecom. Bruker det medfølgende billion modemet. Har også opplevd at internett faller ut innimellom, men bare i korte perioder, og bare mens jeg kjører trådløst. Da jeg kobler meg direkte til modemet med kabel er det stabilt. Tror det er det trådløse nettverket som har litt for dårlig signal, og at det er årsaken til ustabilitet. Softwaren til nettverkskortet rapporterer 35-40% signalstyrke, hva har du?

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å si sikkert hvor feilen ligger, alltid mye som kan gå galt, og i nettverksverdenen er det ikke alltid det mest opplagte som er skyld i problemet.

Men det er da fullt mulig at det er routeren din som gjør at du faller av nett. Det går da kanskje an å be om å få byttet modemet som Bluecom leverer? Ligger feilen på deres modem så bør det jo iallefall være gratis...

Lenke til kommentar

Har en gammel Compaq router med en stasjonær og en bærbar på. Etter en stund kom jeg ikke inn på internett gjennom routeren men det var ikke noe problem med direkte kontakt med modemet.

Koblet fra routeren en stund, så forsøkte jeg og resete det og alt virket fint igjen. Etter en liten stund så virket ikke internett lenger så står den frakobblet.

Muligens jeg har samme problem?

Lenke til kommentar
Jeg tror at det er modemet som er feilen, men kan bluecom ha rett?

Var det stabilt med ett annet modem så vil jeg nok tro det kan være noe med BC-modemet, er det et billion-modem?

Hva slags type var Tele2-modemet? Hvis du har dette liggende så kan du bare bruke det istedenfor det du fikk fra BC.

Lenke til kommentar
Jeg tror at det er modemet som er feilen, men kan bluecom ha rett?

Var det stabilt med ett annet modem så vil jeg nok tro det kan være noe med BC-modemet, er det et billion-modem?

Hva slags type var Tele2-modemet? Hvis du har dette liggende så kan du bare bruke det istedenfor det du fikk fra BC.

bruker et billion bc modem ja. tele2 modemet er en ericsson.

Det er jo en mulighet for å bruke tele2 modemet, men hastigheten gikk ned når jeg bruker det og jeg får max 60KB/s her jeg bor og med tele2 modemet får jeg kun 40KB/s.

Signalstyrken ligger på "bra", men alle på nettverket mister nettet samtidig.

Skal be BC sende meg et nytt modem så jeg får sjekket om det er det som er feilen, det bør være gratis.

Takk for responsen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...