Kairo Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hei. Noen som har noen innspill eller komentarer til dette forslaget : 1. -120 mm. hull i topp-dekselet på xboxen. 2. -Montere denne vifta utenpå topp-dekselet, over hullet i toppen. http://www.silenx.com/fan_pro_74.asp# 11 db / 42 CFM mot Papst sine 19 db / 26,5 CFM 3. -Fjerne den gamle vifta (For tiden PAPST 80x80 19db) Blir en stygg "kvise" på toppen av xboxen, men er drittlei støyen.... Kairo Lenke til kommentar
crusade Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Skal flytte meir enn nok luft ihvertfall.. dersom det er 12volt du kobler den til?? Lenke til kommentar
Kairo Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Hei. 11 db / 42 CFM til 12 V eller 14 db / 64 CFM koplet til 7,2 (normale plassen til xbox-vifta) Ser vifta står oppført med 8-14 V Er ikke helt sikker hva som vil være det optimale ? Har heller aldri funnet ut hvordan jeg speeder opp original vifte. Har nå koplet PAPST til 12V via spenningen til harddisk. Kairo Lenke til kommentar
roolf Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg tror ikke det er noen spesielt god ide. Harddisk og DVD ligger jo begge på toppen og sperrer for luftstrømmen. Jeg ville heller gått for en stille 70 eller 80 mm vifte og byttet ut den som fra før er montert i bakkant. Da vil du mer effektivt kunne kjøle CPU og GPU. Xbox er ikke så kresen på kjøling så en helt stille 70/80 mm vifte vil sikkert duge. Lenke til kommentar
Kairo Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Hei. Er vel kommet frem til at det gjerne ikke var det optimale jeg også. Bestilte istedet idag en 80 mm. 14 db Silenx hos Vendur.no. Denne blåser 28 CFM mot 26,5 / 19db PAPST'n jeg har nå. Kuttet vekk "stål-gitteret" bak vifta idag. følte faktisk det hjalp på støyen.... Kairo Lenke til kommentar
roolf Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Høres lurt ut. Forresten, hvilken versjon av xbox har du? Den første versjonen 1.0 har en liten vifte på GPU som kan erstattes med en god kjøleribbe. Dersom du har en 1.1 eller nyere er det bare den 70 mm viften bak og da er det ikke annet å gjøre enn å skifte den viften slik du har gjort. Lenke til kommentar
Kairo Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Hei. Monterte Silenx pro vifta idag. Temperaturen gikk ned 1-2 grader. Er nå endelig fornøyd med både støy og temperatur. Ca. 48 grader på cpu, og 37-38 på motherboard i "tomgang". Kairo Lenke til kommentar
roolf Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Gratulerer med ny støyfri xbox. PS den er betydelig kaldere enn min som (ennå) kjører orginal vifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå