Supervisor Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 De ville tjent mer hadde de fjernet ekstra kostnadene. Høres kanskje dumt ut, men sånn er det. Jeg også ville handlet mer hos dem hadde de ekstrakostnadene (tåpelig ekspedisjonsgebyr og frakt) ved siden av prisen vært lavere (selvfølgelig, på samme nivå som hos andre nettbutikker). Lenke til kommentar
durabit Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 De ville tjent mer hadde de fjernet ekstra kostnadene. Høres kanskje dumt ut, men sånn er det. Jeg også ville handlet mer hos dem hadde de ekstrakostnadene (tåpelig ekspedisjonsgebyr og frakt) ved siden av prisen vært lavere (selvfølgelig, på samme nivå som hos andre nettbutikker). Det er en påstand som for stå på din regning. Enhver som driver egen virksomhet vet at de små oppdragene ikke er så attraktive. All omlegging koster også penger og tid. Jeg er ganske sikker på at Microplex overveier kontinuerlig hva som er formålstjenlig. Det er ikke sikkert at de ønsker å bli så mye større. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Litt utenom diskusjonen om frakt her... Hvis du skal handle dioder så vil jeg absolutt anbefale LS Diodes. De har dioder som er i stand til å gjøre deg blind i ca. 1 dag (har testet ). Spesifiksasjoner på 24000mcd med 30° strålevinkel, tror ikke du finner stort kraftigere vanlige dioder. Handlet selv derfra, frakten var på $2 (ca 12 kroner] og diodene er også billige. Handler du under 200 kroner (200 er ganske mange dioder det..!) så slipper du norsk moms og alt det tullet der. Tar ca. 1 uke å få pakken som brev fra USA, altså ikke mye lengre tid enn det vil ta fra Microplex. Endret 8. oktober 2005 av Explorer Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 microplex.no er langt i fra noe småfirma. Om du hadde sedd på ligningen til dem fra 2003, der eierene henter ut ett par mill i utbytte da sier det seg selv at det ikke er noen butikk som sliter ialelfall. Men det som er så sykt er viljen demmes til å gi oss kunder bedre muligheter under handelen og under betalingen. Og for å ikke nevne den eldgamle siden demmes som jeg syns gikk ut på dato for 3 år siden. Trenger vel neppe å si at jeg ikke er noe fan av microplex Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Trenger vel neppe å si at jeg ikke er noe fan av microplex Fan eller ikke, det du sier stemmer jo uansett. Vi får ta å få ordnen på dette nå. Vi kan jo også lage en post på http://www.supportforum.info Espen Faale og Hans Petter Faale er der en del, så da får vi sagt det direkte til dem. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 aner ikke hvor mange ganger jeg har sport og gravd etter svar på ting, men alt har bunnet ut i ro ro til fiskekjær metoden. Så gidder ikke mere. Har funnet meg andre og bedre butikker. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Mail fra microplex folkens: Hei igjen! En helt nøyaktig utregning av volumvekt er umulig å få til, spesiellt når flere produkter skal kombineres og systemet umulig kan vite hvordan ting blir pakket, hva som kan ligge i samme eske osv. Dette er også årsaken til at mange webshopper velger ikke å bruke volumberegningen og bare kjøre reell vekt. Dette blir dog feil ettersom Posten tar begge utregninger i betraktning når frakt skal beregnes. På kabinetter osv. er dette enklere da ytteremballasjen de kommer i er den samme som brukes når det skal ut til kunden. Men - fremdeles må hvert enkelt kabinett måles opp om dette skal bli 100% riktig. Man kan heller ikke bruke kabinettets dimensjon ene og alene som fasit, da mengde emballasje varierer svært fra produsent til produsent. Vi har tatt noen gjennomsnittlige mål og verdier for forskjellige typer og kategorier av kabinetter. I noen tilfeller slår de ut slik at volumvekten blir litt i overkant, i andre tilfeller i underkant. I vår nye webshop som vil venter å lansere første uken i november vil en større mengde av kabinettene (med emballasje) vært målt opp slik at det i det minste skal bli litt tettere på faktisk volumvekt enn det er i dag. I tilfellet du nevner under er (så vidt jeg kan se fra vårt nye system) emballasjedimensjonene 57x30x72cm. Dette gir en volumvekt på 24,6kg. Posten regner dette som 25kg så i dette tilfellet blir det altså 1kg (eller kr. 7,50 inkl.mva.) for mye, mens det i andre tilfeller kan slå andre veien. VISA er også noe jeg vet mange etterlyser. Dette vil komme kort tid etter at den nye webshoppen er lansert, så da skal det også være mulig å slippe postens oppkravsgebyr for de som ønsker det. Vårt mål er at kontoene for utgående og inngående frakt skal gå i null, dvs. vi skal hverken tjene eller tape penger på regningene vi får fra Posten kontra det vi belaster våre kunder i frakt. Jeg skjønner at det kan virke dyrt med frakt på enkelte ting, men vi har faktisk gjort en jobb for å regne på at dette skal bli så riktig som mulig for alle parter. Enda bedre skal det også bli i den nye løsningen som vi tror både kunder og vi selv vil bli svært fornøyde med - selv om ventetiden har vært lang Espen Faale Daglig Leder / Managing Director Microplex Norge AS, Trøskenveien 36, N-1708 Sarpsborg Tlf: +47-69127790, Fax: +47-69127791 http://www.microplex.no Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Har aldri handlet hos microplex pga dyr porto\ frakt. Sier seg selv at man ikke skal oppgi dyrere frakt på varer enn det som det faktisk koster. Uansett så kunne de sendt diodene dine med Norgespakke, da hadde vel frakten blitt litt over 100 kr med deres ekspedisjonsgebyr (hvis de hadde brukt ferdig eske som kjøpes på posten.) Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 samme standardsvar som vanlig. VISA kommer kort tid etter ny webshopp. Dette sa de for 1 år siden også, og da skulle det nye systemet og den nye siden være oppe i løpet av kort tid. Er samme regla oppatt og oppatt igjen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Men kvifor er det berre Microplex som må ut med 2-300 kroner i frakt når dei andre klarar seg rundt 150? Tapar dei ein hundrings per levering av kabinett? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Må være klar over att mange firmar tjener penger på frakten også. Jobbet tidligere i ett angro firma og dem hadde 15% fortjeneste av frakt på varer som ble sendt ut og der kunden betalte frakt. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 microplex har litt dyr frakt ja.. men jeg synes de har bra service, og det er den eneste nettbutikken jeg har fått blad, radio og godteri fra Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 microplex har litt dyr frakt ja.. men jeg synes de har bra service, og det er den eneste nettbutikken jeg har fått blad, radio og godteri fra Så har du jo betalt for det oogså da. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Det er en påstand som for stå på din regning. Enhver som driver egen virksomhet vet at de små oppdragene ikke er så attraktive. All omlegging koster også penger og tid. Jeg er ganske sikker på at Microplex overveier kontinuerlig hva som er formålstjenlig. Det er ikke sikkert at de ønsker å bli så mye større. Det er POSTEN som tjener penger på Microplex sine kunder, og ikke selve Microplex. De "tjener" kun på den tåpelige oppkravsgebyr, og selv om det er et lite beløp, velger mange å velge en annen butikk for sin handel (se på alle innleggene her). Dermed står det som jeg skrev tidligere. Uansett, om de "små oppdragene" er ikke så attraktive, hvorfor slutter de ikke med det og fokuserer kun på bedriftsmarkedet? Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 microplex har litt dyr frakt ja.. men jeg synes de har bra service, og det er den eneste nettbutikken jeg har fått blad, radio og godteri fra kanskje det er derfor microplex har dyr frakt og ekspedisjonsgebyr, pga at de slenger med godteri og radio? Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Men kvifor er det berre Microplex som må ut med 2-300 kroner i frakt når dei andre klarar seg rundt 150? Tapar dei ein hundrings per levering av kabinett? Databutikken er den andre webshoppen som har høye fraktpriser. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Som jokab sier så er det kundene som betaler unødvendig mye i frakt (ikke til micro) fordi microplex ikke har godt nok system når det gjelder å regne ut frakten. Endret 8. oktober 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Er det dioder du skal ha, sjekk ut www.lsdiodes.com Billigere å få det sendt fra usa enn fra sørlandet..... Brukt denne siden mange ganger, kan gå god for den. Håvard Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Har selv handlet for mange tusen fra Microplex og synes selv at frakt prisen deres er veldig stive. men de har bra service og mange kvalitets produkter. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Har man venner trenger det ikke være dyrt uansett hvor man bestiller fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå