Merovingian Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hei... noen som vet om andre butikker på nette som selger Laser LEDs? Har kika på microplex og tenkte å bestille meg 5 stykk grønne LEDs til 18kr/stykk, og det havnet på 90 kr som jeg synes var en rimelig pris, men sammen me frakten havnet prisen på 241 jeg synes ærlig talt at det er for dyrt, med tanke på at 5 stykk sånne kan man sende i ett vanlig brev å holde portoen på 30-40 kr... mvh, Mero Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 241 kroner for ein pakke med 5 LED? Det må være ein feil ute og går, at det koster frå 80-100 kroner går eg med på, men ikkje 241. Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 det er nok 241,- ja.. se på det vedlagte bildet Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 med tanke på at 5 stykk sånne kan man sende i ett vanlig brev å holde portoen på 30-40 kr... De kan neppe sende brev i oppkrav. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Ups, las feil eg, trudde det var 241 for frakten. Men det ser diverre korrrekt ut det. Ved kjøp av så små delar ville eg sjekka nettbutikkar som sender brev. Kjøpte ein CPU-kjølar på Komplett med VISA og valgte brev som fraktmetode, kosta nesten ingenting. Men kravet for å få det tilsendt som brev er at du betalar med kredittkort. Om det er andre nettbutikkar som tilbyr same form for levering veit eg ikkje, men Microplex burde absolutt fått VISA og brev som fraktmetode inn i systemet sitt. Endret 6. oktober 2005 av zeph Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Synst heile fraktsystemet til Microplex er latterlig. Er jo ikkje mulig å forhåndsbetale på noken måte, så då blir det automatisk rundt 50 kr ekstra i oppkravsgebyr. I tillegg synst eg dei tar seg vel godt betalt for sjølve frakta, så det blir jo latterlig dyrt. Over eit år sidan eg fekk beskjed om dei skulle ha på plass ein ny "versjon" av systemet sitt slik at det var mulig å betale med kort, men har ikkje sett snurten av det endå. Trur dei må vere bortimot den einaste butikken som ikkje har mulighet for å forhåndsbetale. Rett og slett skammelig. Trur ikkje det er reint få kundar og småordrar dei taper på dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 microplex sender som brev mot forskuddsbetaling... bare å sende mail og spør. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) *snip* Heilt enig Meg for eksempel, eg vel lett Komplett over Microplex sidan eg kan betale med VISA og få det tilsendt på ein billigare måte. Når det gjelder kabinett, straumforsyning eller liknande, store produkter der gebyret ikkje blir store fisken i fiskebollen er det greit, men når du kjøper, som Merovingian, få, små og billige varer og må betale 3 gangar så mykje i frakt som produktet kostar blir det for dumt. Eg kjøpte ein SATA-harddisk for ei stund tilbake og gløymde straumkabelen. Den kosta 16 kroner, og hadde kosta meg langt over hundre på Mircoplex. På Komplett betalte eg rundt 30. microplex sender som brev mot forskuddsbetaling... bare å sende mail og spør. Ok, dette var nytt for meg, men kvifor gjere det så vanskeleg skal tru? Er det nokon som har peiling på kva det kostar å tilby kredittkort som betalingsmetode? Ser ingen andre grunnar enn økonomiske for at dei ikkje skal ha det. Endret 6. oktober 2005 av zeph Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 herlighet, det var uhørt dyrt! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg må si at den frkten der var litt morro. Skulle ønske det var flere webbutikker som kunne tilby brevpost til slikt og forhåndsbetaling. Heldigvis bor jeg ikke langt fra NetshopOslo hvis jeg skal ha noe hardware. Hvis de har på lager da he he Lenke til kommentar
Merovingian Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 noen som vet om noen andre butikker som selger sterke LEDs? skal ha disse sittende i Xboxen min Jeg betaler gjerne 40 kroner via VISA jeg =) Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Ta deg ein kikk på Elfa. Der har dei eit rikelig utvalg på dioder og masse anna. Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) med tanke på at 5 stykk sånne kan man sende i ett vanlig brev å holde portoen på 30-40 kr... De kan neppe sende brev i oppkrav. Joda det er fullt mulig, men oppkravsgebyret er på 56 kr for brev også. Endret 7. oktober 2005 av tomahg Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Skal til å kjøpe et kabinett fra dem, frakt = 302kr Hos netshop for samme vare = 174. Dette er bare sykt. Endret 7. oktober 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Trur det bare er shg og psdata som tar normale fraktrater. Dvs ikkje legger på skjult gebyr i portoen. Merka iallefall det når eg skulle bestille nytt kabinett. Portoen var lavast hos dei 2. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 PSdata har alltid hatt lave fraktkostnader. Lenke til kommentar
duudee Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 hcs.no? Fri frakt over 300,-, eller brev med småting. Spørs hvor mye du har tenkt å svi av når du handler. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Sjekket om Clas Ohlson selger slike leds? De selger hvertfall vanlige leds mener jeg å huske.. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Glad vi lever i et fritt land, og jeg tar meg derfor den friheten å velge bort slike firmaer med dyr frakt + ekspedisjonsgebyr. Visa er ikke oppfunnet i går, og burde være en selvfølge som betalingsalternativ i alle butikker. Ja, jeg er klar over at det koster å ha et slikt betalingssystem men dette eksemplet viser at det ikke er noen "unskyldning". Edit: On topic: www.bleken.no | www.elektroskandia.no | www.elfa.se | www.dioder.no Endret 7. oktober 2005 av DJ ZooL Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Skulle handle noen småting på mikroplex i forrige uke, men inkl. frakt ble de dyrere enn komplett til tross for at varene var billigere der. Lenge til neste gang jeg sjekker microplex.no når jeg handler på nett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå