magnusnilsen Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Noen her som vet hvordan jeg kan lage et påmeldings skjema på hjemmesiden min? Tenkte å ha et skjema der man melder seg på å det man fyller inn blir sendt til en e-post som jeg har valgt! Noen som kan hjelpe meg/gi meg en link til en guide? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Høres ut som et helt vanlig PHP mailingscript til meg.. Søk på www.hotscripts.com så finner du nok et. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Dette skulle fungere <?php if ($_POST['submit'] == TRUE) { $receiverMail = "[email protected]"; $name = stripslashes(strip_tags($_POST['name'])); $email = stripslashes(strip_tags($_POST['email'])); $subject = stripslashes(strip_tags($_POST['subject'])); $msg = stripslashes(strip_tags($_POST['msg'])); $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $msgformat = "From: $name ($ip)\nEmail: $email\n\n$msg"; if(empty($name) || empty($email) || empty($subject) || empty($msg)) { echo "<h2>Kunne ikke sende!</h2><p>Fyll inn alle felt!</p>"; } elseif(!ereg("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,3})$", $email)) { echo "<h2>Feil oppgitt e-post</h2><p>E-posten du oppgav er ikke gyldig!</p>"; } elseif(mail($receiverMail, $subject, $msgformat, "From: $name <$email>")) { echo "<h2>E-posten ble sendt</h2><p>Du kan forvente svar innen kort tid.</p>"; } else { echo "<h2>Kunne ikke sendes</h2><p>Prøv igjen.</p>"; } } else { ?> <form method="post" action=""> <p> <label for="name">Ditt navn:</label><br> <input id="name" name="name" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <label for="email">E-post:</label><br> <input id="email" name="email" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <label for="subject">Subjekt:</label><br> <input id="subject" name="subject" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <br> <label for="message">Melding:</label><br> <textarea id="message" name="msg" cols="50" rows="6"></textarea><br /> <label for="submit"> </label> <input id="submit" class="button" type="submit" name="submit" value="Send" /> </form> <?php } ?> Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Lukter jeg EpleWebs mailløsning? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Very much so... Hvorfor ikke linke til siden med scriptet i stedet for å poste kode for å få det til å se ut som fy har laget det? Virker på meg som det var poenget med posten din i hvertfall Lenke til kommentar
gather Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 burde absolutt ha skrevet at det ikke var du som har laget det. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Herregud.... begyn å grin da! Hva er problemet liksom? Dere vet tydeligvis at epleweb er ute å går, så sorry da... hrmpf Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 burde absolutt ha skrevet at det ikke var du som har laget det. Spørs hvilke lisens herr Eple har gitt det ut under. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Gjort er gjort, aksepter det.. Det finnes klart mange muligheter for et påmeldingsskjema.. Du kan bruke php, php og flash, php og sql osv.. Uendelig mange løsninger, bare å google litt. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 php og flash Håper han går for PHP og Flash! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå