Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Innstalering av win pro på hp pc

Anbefalte innlegg

Har fått en hp pc pavilion w5080.no. Denne ble levert med home. Ønsker her og heller installere win pro. Går inn i bios stiller inn at den skal starte fra cd rom. Fyrer i cd en , kommer inn der som jeg skal velge hvor jeg vil plassere winows. Velger C:\ får da opp at jeg ikke kan legge windows her, for den må skrive til eller noe og det kan den ikke.. HMM rart .. sletter så partiosjonen gamez, oppretter en ny prøver og legge det her funker heller ikke. tester så på en annen pc jeg har, putter i velger c:\ da går det fint får opp om jeg vil formatere eller bare kjøre over etc. Har også en partisjon på pc en som hetter hp_recovery på en 3-4 gb , lurer på om denne kan ha noe med saken og gjøre? Noen som har noen tips? HASTER!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du kan være litt mer detaljert om feilen enn "for den må skrive til eller noe og det kan den ikke" hadde det blitt litt enklere.

Du kan prøve med å slette alle partisjoner og lage kun en partisjon på disken for å installere. Deretter kan du jo partisjonere som du vil.

hp_recovery får du uansett ikke brukt etter å ha installert XP Pro, så den kan trygt slettes.

Edit: Brenn ut et recoverysett først. Dersom du skulle få behov for recovery, og ikke har brent ut et sett vil de 2 DVDene koste deg 301 kroner.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...