leifeinar Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) dere fár meg vel til og hőres ut som en fisefin kar som ikke klarer og spille hvis det ikke er god grafikk..... LAST NED ARENA sá skjőnner dere hva jeg mente.... hvor finner jeg Large Ore Dragon Slayer.....? det feteste 2 hánds sverdet? ha lyst pá det Endret 17. oktober 2005 av leifeinar Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Er litt så som så med grafikk egentlig. I Morrowind var grafikken en av de bærende elementene i spillet. Men ta ett spill som Ultima Underworld, stygg grafikk, men en atmosfære som få spill i dag klarer å matche. Synes at UW fortsatt er blant topp 5 på RPG listen. 5007067[/snapback] Jeg sa en av de bærende elemtene Tror nok ikke Morrowind hadde blitt så wow hvis ikke grafikken hadde vært som den er. For går man spillet litt i sømmene, så er det ikke så fantastisk. Mye tomme områder rundt i verdenen, for ikke å snakke om en veldig statisk verden og stokk dumme fiender. Og veldg dårlig balansert når man begynner å nå level 20++ Og Gothic ja, du har enda endel igjen. Du er vel på kapittel 4 nå hvis jeg ikke husker helt feil? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Synes ikke jeg. Synes grafikk ofte spiller en viktig rolle. Å si noe annet er jo egentlig bare feil. Selvfølgelig er jo ikke grafikk alt - langt ifra - men grafikk spiller veldig ofte en viktig rolle for at spilleren skal få den riktige følelsen av å være på det stedet utvikler ønsker han å være. Med bedre grafikk blir ofte atmosfæren bedre også. I rollespill skal jeg være enig med deg, der trenger man veldig lite god grafikk, men å spille spill som har DOOM-grafikk, selv om de er veldig gode, det byr meg litt i mot nå i dag. 5004533[/snapback] Vel, jeg synes fremdeles at grafikk er det minst viktige elementet i et spill. Det er i mine øyne mye viktigere at spillbarhet, originalitet, story og lyd (for å nevne noen av de tingene som gjør et spill til det det er) er top notch enn at grafikken gir deg bakoversveis. Dette gjenspeiles kanskje i mine favorittspill som er System Shock II, Realms of the Haunting, Day of the Tentacle, Scorched Earth, Rampage, Final Fight og Zelda: A link to the Past. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 hvor finner jeg Large Ore Dragon Slayer.....? det feteste 2 hánds sverdet? ha lyst pá det 5018041[/snapback] Har ikkje spelt som mercenary/dragon hunter, so eg er ikkje sikker...men eg hadde ei forestilling om at dei våpna som var baserte på "magic ore" måtte lagast, ikkje finnast. Eg har i allefall ikkje snubla over noko slikt våpen i løpet av mine to gjennomspelingar. Har du prøvd å ta med ein "lump of ore" til Bennet, smeden på garden til Onar? Meiner det skal ligge ein lump of ore aust for borga i VoM, nær ei øydelagt vogn frå paladin Marco sit gravelag. Om eg hugsar riktig: Gå aust-nordaust frå Marco si gruve (den som ligg for seg sjølv), kryss elva der ho er frosen, fortsett nordover over neste bru, og so skulle du vere der. Kay Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 fant ut at du má váre mercanary sá lárer smeden bennet deg og lage det. hadde hápa at det var en stakkar som gikk rundt med det svárdet og at jeg kunne láne det er uansett ferdig med spillet ná, várt ei meningsfull uke. men fátt gjort lite skole, ná blir det ikke spilling főr oblivionstár i hyllene Lenke til kommentar
Juke Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Savner Daggerfall, jeg. Grafikken og lyden begynner å bli ganske tvilsom i forhold til dagens standard, pluss at det er nærmest umulig å få spillet til å fungere på nyere PCer (hei, spillet kom jo i 1996 så vidt jeg kan huske!), men i min bok er Daggerfall fortsatt det beste RPGet til dags dato. Morrowind er også bra, men de har fjernet og forenklet så mange ting der at gameplayet lider av det, derfor foretrekker jeg fortsatt Daggerfall. System Shock 2 er forøvrig virkelig et spill man bør få med seg. Det kan være vanskelig å få tak i det, men det går alltids an å bestille på ebay. Spillet har med rollespillelementer, pluss en genial og dyster atmosfære. Tenk deg doom 3 med kraftig forbedret gameplay + en dæsj rollespillelementer + en mer gjennomført atmosfære, så har du System Shock 2 (vel og merke med litt avleggs grafikk i forhold til dagens standard, da). Når det gjelder mer moderne spill, tror jeg nok KOTOR vil være et godt valg. Gothic 2 må jeg forresten se til å få kjøpt meg, har kun prøvd demoen så langt. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Ja System Shock 2 er ett spill det fortsatt står respekt av. Rart ikke flere her har prøv det. Spillet er vel et av de beste jeg har spilt i sjangeren scifi rpg\fps. Da det kom lå det langt forran alt annet på markede med historie, stemning osv. Spilte også Fallout 1 og 2, også noe av det beste spillene som har kommet ut. Ah, mange gode minner fra dem ja.. Men har du ikke prøv KOTOR så har du gått glipp av noe. Det må du bare få med deg :=) Spiller bare wow om dagen nå og har ikke fulgt så mye med i det siste. KOTOR var faktisk det siste rpg spillet jeg brukte tid på. Men har hørt fra en spillegal kompis at Dungeons Siege 2 er bra, litt i stil med Diablo. Anbefaller også Lucifers Call som er veldig bra. Disse to har jeg ikke spilt selv, men vi har helt lik spillsmak. En annen pærle av et spill er Dark Chronicle (Dark Cloud 2) Et søtt og vanedannende rpg spill. Har du ikke prøv det så er det ett must. Ser at Bioware har et nytt prosjekt på gang og, blir et like Bra som Baldurs gate 1,2 og Neverwinter Nights kan det og bli bra. Eneste befatningen jeg har hatt med Morrowind var det siste kapitle som kom, spillet var bra det, men det ble rett og slett for mye å holde styr på. Tror jeg på en tid hadde langt over 100 quester, og å finne tilbake til alle ble rotete. La spillet fra meg en 14 dagers tid, og da var det bare å begynne på nytt fordi jeg ikke fant ut av hvor jeg sluttet av sist. Får håpe at Oblivion blir bedre der. :=) Ble et langt innleg det her, men ah... RPG er for meg den beste sjangeren som finnes. NB til slutt er du online så kjøp deg Guild Wars. Det kan lett spilles i single player og er meget bra som rpg. Ha en fortsatt fin dag! Lenke til kommentar
Juke Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Eneste befatningen jeg har hatt med Morrowind var det siste kapitle som kom, spillet var bra det, men det ble rett og slett for mye å holde styr på. Tror jeg på en tid hadde langt over 100 quester, og å finne tilbake til alle ble rotete. La spillet fra meg en 14 dagers tid, og da var det bare å begynne på nytt fordi jeg ikke fant ut av hvor jeg sluttet av sist. Får håpe at Oblivion blir bedre der. :=)5022613[/snapback] Ja, det er en av de tingene som ødelegger litt i Morrowind sammenliknet med Daggerfall. I Daggerfall er det slik at alle quests, med unntak av mainquestene, har en timelimit på x antall dager. Har man ikke fullført questet innen fristen, forsvinner questet fra loggen. På samme måte forsvinner questet når man har fullført det. Resultatet blir en ryddig questlog. Lenke til kommentar
brd Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Trur ikkje Dungeon Siege 2 er nevnt Faktisk Velidg god histore og musikk og varighet, men graffiken suger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå