elgizmo Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Har hatt dette problemet en god stund nå og har ikke peiling hva som er galt. Sånn ca 30 minutter (kan være mye mer eller mindre) etter at jeg starter opp datamaskinen så mister den internett-tilgangen. Det eneste jeg trenger å gjøre for å få det til å funke igjen er en kjapp restart men så tar det ikke lang tid før nettet klikker igjen. Noen som har noen aning om hva som kan være galt? Det er 2 PCer på nettverket som begge er koblet til en router, og begge maskinene påvirkes av dette problemet. Bruker kabel forresten. ikke trådløs Endret 6. oktober 2005 av elgizmo Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hvem leverer internett? Når det går "galt" skjer det da på begge maskinene samtidligt, eller på kun en om gangen? Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Hvem leverer internett? Når det går "galt" skjer det da på begge maskinene samtidligt, eller på kun en om gangen? Telenor. Noen ganger skjer det på begge. noen ganger bare på den jeg sitter på. Nå nettopp skjedde det på begge og da jeg restarta denne så funka det på den andre også. Lenke til kommentar
fettnavn Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Prøv å forandre litt ting i innstillingene i ruteren. kanalvalg, dhcp-greier og sånn. Det har funka for meg, etter litt prøving og feiling. Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 hmm trodde det var tilfeldig først men hver gang jeg logger meg inn på "blink" (nettsamfunn) på dagbladet.no så klikker nettet. Lenke til kommentar
Proton Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Sjekk først om du har virus, ormer ol. Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Sjekk først om du har virus, ormer ol. har allerede gjort det Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Brukes det trådløst eller kabel?, det er info alle bør gi beskjed om når de spør om nettverksproblemer.. Lenke til kommentar
elgizmo Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 bruker kabel Lenke til kommentar
Proton Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Da ville jeg klaget til telenor, for det er ikke noen hemmelighet at det finnes dårlige linjer flere steder. Jeg har en kompis som sliter med det samme. Det er og en grunn til at enkelte rutere har en egenskap som sjekker om tilkoblingen har blitt droppet for så å logge seg inn igjen automatisk, nettop for å hindre at nettet skal være nede pga. dårlige linjer/leverandører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå