Gå til innhold

Pc til 6/7k. Hva kan jeg kutte på?

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Nå Skal jeg kjøpe pc. Jeg er skikkelig gjerrig, men vil ha det beste; en vanskelig kombinasjon. Her er det jeg vil ha:

Det er enten 3200 og OCZ, eller 3500 og Twinmoz...

AMD Athlon 3200/3500 kr 1099/1699 hos it24.no (de har butikk i oslo; :thumbup: et + for min del).

Asus A8N-SLI kr 1050 hos netshop (hentelager en plass i oslo :thumbup: ).

Gainward geforce 7800GT kr 3099 hos komplett.no (frakt 115 inkl. oppkravsgebyr).

MIST 500w kr 895 hos netshop

Twinmoz/OCZ premier 512*2 kr 849 hos komplett.no/995,- hos netshop

Sum: 7253 (+) eller 7707 (+)

Jeg vil enten overklokke så mye som mulig, med Ocz ramen. Eller ingen ting med twinmoz'en ettersom den stinker.

Jeg ser mulighet for å bytte ut strømforsyningen med alle andre lite støyende PSUer, og Hovedkortet med noe annet, men ønsker å beholde skjermkortet som det er (evt. annet merke, men ønsker å ha et "kvalitets merke").

noen som kan komme med noen fiffige ideer for å presse prisen litt??

Alle (gode) forslag mottas med takk! :yes:

* jeg veit at en hel pc består av andre deler og :mad: *

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Køp OCZ RAMen du. Du må jo uansett betale ekstra frakt dersom du kjøper hos komplett.

Så kan du se litt på denne PSUen fra Netshop.

Når det gjelder hovedkort så lurer jeg på om du egentlig trenger SLI? Se litt på dette hovedkortet. Les f.eks. testen fra AnandTech der det kommer frem at kortet er en veldig god overklokker!

Lenke til kommentar
aveiro07 Skrevet 06/10/2005 : 17:11

Køp OCZ RAMen du. Du må jo uansett betale ekstra frakt dersom du kjøper hos komplett.

Så kan du se litt på denne PSUen fra Netshop.

Når det gjelder hovedkort så lurer jeg på om du egentlig trenger SLI? Se litt på dette hovedkortet. Les f.eks. testen fra AnandTech der det kommer frem at kortet er en veldig god overklokker!

PSUen: er den like stille som Misten? nesten?

Ramen: Ja

Hovedkortet: Nei, jeg skal ikke ha SLI; ja det var interessant.

drugis Skrevet 06/10/2005 : 16:48

ville ikkje ha tatt MIST psu'en på det stramme buskjettet der, ta twinmos ram og ein 3700+ 

Sry dude, tror det blir litt dyrt... :(

Takk for forslag :yes:

Lenke til kommentar

La oss starte med det viktigste? Hva skal du bruke pc'en til; klokke eller spille?

Om du spiller BF 2, vil jeg heller anbefale 2 gig med billig ram enn 1 gig lav-latency ram. Utrolig forskjell på stabilitet.

Hvor lenge bruker du å beholde pc'en din? Tror du at du kommer til å kjøpe ett 7800 kort senere slik at du trenger SLI, eller kommer du til å bytte skjermkort til the latest and greatest når den tid kommer? Neste generasjons skjermkort kommer sikkert med nye features (ikke bare raskere), og dermed blir det litt ukult å sitte med to "gamle" 7800 kort når ett nytt gjør jobben raskere og bedre. SLI som oppgraderingsmulighet tror jeg er litt oppskrytt...

Lenke til kommentar

Du kan fint overklokke med TwinMos-RAM'en på et AMD64-system. Her er en overklokkingsguide for budsjettsystemer, noe som burde være perfekt for deg. :)

Edit: Forskjellen mellom TwinMos og OCZ Premier er omtrent lik null.

Edit2: Siden du ikke skal ha SLi kan du som sagt like gjerne velge enten dette, eller dette, og dermed spare enten 400 eller 200 kr.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

tror jeg ender opp med:

AMD Athlon 64 3200+

ASrock 939Dual –sata2

Gainward geforce 7800GT

Hiper Type-R 580w

Twinmos 512*2

Jeg har ikke tengt å få SLI nei, men hva er det dullet med "ikke bare raskere"?? Tenker du på sånn egen prosessor for overflater og sånn, realisme prosessor eller hva søren det heter?

Lenke til kommentar
men hva er det dullet med "ikke bare raskere"?? Tenker du på sånn egen prosessor for overflater og sånn, realisme prosessor eller hva søren det heter?

Kanskje høyere AA/AF, eller kanskje nye "instruksjonssett" som gir programmereren enda større muligheter, eller kanskje en skikkelig TV-kort-mulighet. Hvem vet? :shrug:

PhysX (fysikkprosessor, PPU) er ikke noe som kommer til å bli integrert på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...