oysfaerg Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Heisann! Jeg har ett, mildt sagt, irriterende problem med min datamaskin. Jeg opplever at når jeg skal åpne enkelte programmer, spill og filer, får jeg svart skjerm, maskina restarter seg og jeg får opp en feilmelding når jeg kommer inn i Windows igjen. Sist var nå igår kveld, hvor jeg skulle åpne 3DMark05-install-fila. Feilmeldinga jeg får opp er: BCCode : 10000050 BCP1 : E44F47C0 BCP2 : 00000000 BCP3 : BFC85926 BCP4 : 00000001 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1 Så vidt jeg vet er vel BCC / BCP typiske ACPI-feilmeldinger, gjerne noe ved strømstyring? Denne meldinga kommer opp ved bruk av forskjellige PSU'er og ved forskjellige scenarioer. Noen som kan hjelpe meg litt på vei? Evt. om jeg må stille på noen ACPI-settinger i BIOS osv? Det rare er at jeg fint kan åpne BF2, Steam(HL2, CS:S, CS 1.6 osv), Word, Excel, FF/IE, Outlook m.m., uten at noe hender, det er kun ved helt enkelte ting dette skjer, f.eks da ved install-fila til 3DM05 og ved åpning av demoen til GT Legends. Hardware finner dere i profil/signatur. Jeg har til enhver tid nyeste driverer og BIOS, samt oppdateringer til Windows XP Pro. Hadde satt veldig stor pris på anbefalinger og tips som kan føre til en løsning av dette problemet Takker og bukker ** EDIT ** Under System Properties -> Advanced -> Startup And Recovery // Settings har jeg nå slått av "Automatically restart" og satt "Write debugging information" til "None". Så langt har jeg kunnet installere 3DM05, men jeg venter fortsatt på den store, blå styggedommen også kjent som BSOD Endret 6. oktober 2005 av oysfaerg Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hvilken strømforsyning har du? Kanskje du kan prøve med prosessoren på original klokkefrekvens? Har du prøvd andre grafikkdrivere? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Heisann og takk for svar. Jeg har en Antec TrueBlue 480W-strømforsyning som er dønn i orden. Dette skjer også ved bruk av OCZ 420W. Prosessoren kjører på original klokkefrekvens, hvis ikke ville det blitt spesifisert. Jeg kjører nå 81.84-driverne, har prøvd en del andre, både med og uten WHQL-godkjenning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå