Gå til innhold

Har ATI tapt dette slaget?


Lucifer89

Anbefalte innlegg

så du tror virklig at 512mb kommer til å bli utnyttet i spill?

før neste generasjon altså G80 og R580 kommer ut?

Kanskje ikke i spesielt stor grad før R580, men de fleste skifter ikke ut skjermkortet etter 4 måneder eller noe sånt.

 

Det hjelper jo også helt klart allerede nå. Muligens ville 256 MB minne på rundt 2 GHz effektivt vært bedre, men det er ikke så lett å skaffe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei ATI har ikke tapt dette slaget, det er ikke noe slag...

 

Jeg har selv planer om å kjøre amd 3000+ 256mb ram og et X1800XT 512! det vil rive bra!!

 

Men seriøst, jeg tror at X1800XL blir et flopp, alle venter til X1800XT blir tilgjengelig og kjøper det

Lenke til kommentar

104 mill dollars i minus fjerdet kvartal kan neppes beskrives som noe annet. x1800xl komm heller ikke med en gang + at det yter som 7800gt, folk som har ventet på 1800 tester stormer til å kjøper 7800gt, har sett det på alle forum, de taper stoore summer hver time, så hvor det ikke er flopp forstår jeg ikke, ja de har kommet opp med et like bra kort, men alt alt for sent

 

Edit: jeg blir faktisk overasket om de kommer i pluss med x1800xt, men for håpe du har rett slik at vi for beholdet ati, pluttselig har de ikke råd til å ha så mange arbeidere osv, det kan fort gå ned nå, men regner med de har stooor bok pga 9700 og 9800

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

R580 blir faktisk å fungere dårligere på eldre spill

som krever stor "fill rate" (rå kraft) siden at i stede

for å introdusere masse polygoner for å få detaljer

i 3d spill, så blir Shadere å bli brukt i stede for å

oppnå samme detalj effekten, for da kan man bruke

figurer/bygninger med et lavere polygon tall og heller

ordne med detaljene via PS 3.0 dette er allerede

brukt i theif 3 doom 3,

 

Edit: Glemte å si at R580 blir å fokusere mer på shader

og andre funksjoner er rå "fill rate"

 

Bildet under viser hva som skjer når PS blir slått av i doom 3

resultatet er åpenbart (resultatet ble oppnådd ved å kjøre

null rendering på PS)

 

PSoff.jpg

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Det der var tøft! Zandro, du er sikker på dette? Sikker på at du ikke tenker på R600 (Unified shader structure) elns? Syns det hørtes så kjent ut med 3 ALU's, etc..

 

Edit: tenker på hvor mye lettere det vil bli å få høy framerate ved den type teknikk. :dribble:

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Det der var tøft! Zandro, du er sikker på dette? Sikker på at du ikke tenker på R600 (Unified shader structure) elns? Syns det hørtes så kjent ut med 3 ALU's, etc..

 

Edit: tenker på hvor mye lettere det vil bli å få høy framerate ved den type teknikk. :dribble:

Er ikke 1000% sikker men indikasjoner fra ati

tyder mye på at dette kan bli tilfelle, men

spillprodusentene innvirker faktisk utrolig

mye over hvordan utviklingen foregår

og de blir neppe å dumpe den arkitekturen

de bruker i dag, så vi kan sikkert spille

Half Life, Quake3 osv i en mange år til ;)

Lenke til kommentar
Sier bare: det vil vise seg. Dette gjelder selvsagt på windows-fronten. På Linux/UNIX-fronten er det ikke det minste tvil om hvem som er den store seierherren (og også den eneste aktøren hvis man ser bort fra GNU/Linux): nVIDIA. De har overlegne linux-drivere, og er de eneste som har fungerende 3D-drivere for FreeBSD x86 og Solaris (både 32bit og 64bit x86).

Er helt enig. Hjelper fint lite med god spesifikasjoner på kortet, så lenge driverene ikke klarer å henge med...

Lenke til kommentar

Kikka litt på demoene og spillet demmes... Må si jeg blei sykt imponert jeg!! Herregud er det mulig å lagre alt det de hadde i 96kB?? Tydelighvis..

 

Tok et bilde av noe som var nær doom3-kvalitet (i mine øyne), helt sykt å se på. Eneste store minus var vel oppløsning, men regner med det kommer til slutt som det minste problemet, for dette var bare sykt...

 

Edit: Bilde ble dårligere enn jeg trodde. Dessuten var det en annen ting jeg glemte å nevne, nemlig fullstendig realtime lighting + noe som likna bloom effekten...

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Jeg limte for det første alt bare inn i paint.. Det alene burde kverke bilde bra nok.. Ingame er det ikke så ille, men nok til at man ser det og "klager" på det...

 

Tenk også på at dette er laget med minimums krav på 1,5GHz P3/Athlon med GF4Ti/8500 kort ved siden av

 

La til to bilder for å illustrere realtime lyset jeg ble imponert av:

bilde14qq.th.jpg

 

bilde29dg.th.jpg

 

Om dere ser det da...

 

Edit: lol, ble kanskje litt mye off-t fra min side... *slutter med dette tullet*

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Vi kan jo alltids sitte her å diskutere hvilket av Nvidias og ATis toppkort som er best, men i reallife, finnes det noen prosessorer som klarer å utnytte disse kortene max? Er det ikke AMD og Intel som henger litt etter nå for tiden, og ikke ATi?

Lenke til kommentar

oi flotte lys efketer ja, alle nyangser innne i stenen lyser opp og blir mørkt etter som lyset beveger seg på en fanastisk måte. Feks når jeg skyter kuler (de lyser) så ser du det graverte inne i mønstret lyse opp hmm ser ekte ut er den lettesete måten å forklare på, veldig tøft!!

 

 

bruker gtx, å måtte strippe bidet helt nedd til 99kb fra 4 mb, dette har gjort sitt med bildet men

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det helt syke er jo at det er (nesten) ikke et eneste polygon i hele spillet. Alt blir regna ut i starten. De få polygonene som ikke blir regna ut er bokstavene og tallene i gui menyen, de blir henta fra XP visstnok.. Enda bedre er det jo at kravet er så utrolig lite.. Utrolig egentlig at de ikke har søkt om å få publisert spillet (og da med mer hjelp i fysikk, layout etc...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...