Big SturL Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Teknisk sett så ER de nye ATi kortene bedre enn GeForce sine, selv om det bare er marginalt så ER de bedre. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Teknisk sett så ER de nye ATi kortene bedre enn GeForce sine, selv om det bare er marginalt så ER de bedre. For ikke å nevne flere feats (HDR+AA, bedre shimmer, mer effektiv minnebus etc..)de har inkludert.. Blir egentlig mer og mer positiv til kortet. På den andre sida skuffer det enormt (som sagt sikkert hundre ganger før i tråden.. ) at de ikke klarte å følge opp nVidia i både pris og å sette kortet ut i butikker ved lansering... Ganske stort minus egentlig, fordi de har vel antagelig kverka det lille nVidia klarte å sette igang (tenkte ang tilgang til kortene på lansering..) Edit: leif.. Endret 6. oktober 2005 av daniel_984 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg har ikke fulgt gode med på det siste som skjer med ATis nye serie. Eneste jeg vet er at det kommer et knallkort til omtrent 2000 kr i november, nemlig Radeon X800 GTO2. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Teknisk sett er det ikke et j.... kort fra Ati som yter bedre å få tak i. De kan ha så mange tester de ønsker. For alt vi vet kan det være et ihjel klokket x1800xl kort, har lest det ble prøvd klokket med nitro og is, da streiket det når de skrudde opp volten. Det er bare å si bedre lykke neste gang Ati fra meg, det mener jeg Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 jeg vil si både ja og nei. ja, grunnet nVidia har tjent sinnsykt mye på å levere når de lover, og med god ytelse. nei, fordi ati trossalt har levert et kraftigere kort enn det nVidia klarte, selv om kortet ikke yter så godt som vi håpet på Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Ati har ikke levert det, det er umulig å kjøpe. dual 7800gt - 12000 i 3dmark 2005 i 2000 opplag er lettere å få tak i nå Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 ... nei, fordi ati trossalt har levert et kraftigere kort enn det nVidia klarte, selv om kortet ikke yter så godt som vi håpet på ... Tja, de har jo ikke levert det enda da, som Simalarion påpeker så godt... Så teoretisk om de ikke får ut kortet før jul, i butikker rundt om i verden altså, så har de jo "tapt".. og det så det jaller også... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 så har de jo "tapt".. og det så det jaller også... det er din mening og den respekterer jeg. da må du respektere at jeg ikke er enig i det Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 x1800xt er dårlig på høye oppløsninger (pga 16 pipelines), mens 7800GTX er laget for høye oppløsninger, mens ati sitt er rå på aa og af! Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jo, herregud det var ikke det jeg mente.. Ikke misforstå.. Er nok enig med deg i at hvis de får shippa ut kort før nyåret så er saken klar, sprøsmålet er jo bare om de faktisk klarer det, i mine øyne hvertfall.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 hehe folk glemmer fort her ja Disse kortene er teste med *beta* drivere og disse kortene er veldig avhengig av skikkelige drivere for å kunne prestere best mulig, så jeg tar disse "fohåndstestene" med ei bøtte salt. Mener å huske en lignede diskusjon da Radeon 9800pro kom ut... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Så du mener vi ikke skall diskutere siden du bruker "himle med øynene" smiley?. Det vi har forumet for, og jeg synes det er helt kurant å høre hva alle har å si Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 sorry for off topic her altså, men jeg syntes det er alt for mange tråder her hvor folk forlanger ting av andre, uten å følge selv... skal ta et eksempel her: jeg mener persolig at de har gått på en smell denne gangen men hvis du mener det samme eller no annet så del dine meninger og forall del begrunn dit svar og ikke si noe viss vass Trådstarter ber her altså om at folk skal begrunne sitt svar, men selv sier han jo bare at "ati har gått på en smell".. ingen begrunnelse... Dette har jeg merket meg gang på gang her på forumet, men har valgt å ikke ta det opp før nå.. Jeg syntes akkurat denne tråden ber om det Og før jeg får noe bakgrunn på hvorfor ati har gått på en smell, noen testresultater eller noe som helst annet så vil jeg ikke kommentere saken. edit: quote-trøbbel Har fiksa det nå og jeg syns da bare personlig at 1800XL skulle gjort det bedre en 7800GT Det er jo idiotisk å si dette utifra kun en test. Får å få hele oversikten så må man sjekke flere tester fra flere steder. Alt i alt så er det ganske likt, selv om ATI får litt bedre i standard 3DMark, men i spill så ser det ut til at begge produsenter har sin ting, og best ytelse er opp til spillet, og hvem produsent det passer best til. Se Doom3 mot Half-Life 2. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Selvfølgelig skal det diskuteres!! Jeg prater bare for meg selv,hva andre synes er deres sak, jeg kom bare med noen velvalgte ord noe som den smileyen ikke forandrer noe på og skal er med 1 L Endret 6. oktober 2005 av zandro Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 NVidia er helt klart i ledelsen i markedet over 2000 kr, men det kan endre seg neste måned. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 x1800xt er dårlig på høye oppløsninger (pga 16 pipelines), mens 7800GTX er laget for høye oppløsninger, mens ati sitt er rå på aa og af! Dette er jo bare tull... har du lest en eneste test/artikkel? Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 x1800xt er dårlig på høye oppløsninger (pga 16 pipelines), mens 7800GTX er laget for høye oppløsninger, mens ati sitt er rå på aa og af! Dette er jo bare tull... har du lest en eneste test/artikkel? Sjekk anandtech sin artikkel. De tester med høy oppløsning, og x1800xt skalerer mye dårligere enn 7800GTX (går fra å lede markant i 1600x1200 til å være lik i 2048xettellerannet. Forresten: Er det noen som husker om 7800GTX var tilgjengelig i Norge på lanseringsdagen eller om vi måtte vente noen uker? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Selvfølgelig skal det diskuteres!! Jeg prater bare for meg selv,hva andresynes er deres sak, jeg kom bare med noen velvalgte ord tongue.gif noe som den smileyen ikke forandrer noe på og skal er med 1 L tongue.gif Kan du stave kværulant og bedreviter for meg også? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Prisen må vel ned på nVidias nivåer etterhvert, men ellers synes jeg ATi har leveret et helt OK produkt. De tok ikke markedet med storm, men klarte å holde seg på nivå med konkurrenten og noen ganger litt over. Virker på kjøleløsningen på XT-kortet som at de har dratt en 5800 Ultra-løsning, men kortet virker iallefall bedre enn den kalkunen nVidia leverte tilbake den gangen. Endret 6. oktober 2005 av Smirnoff Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Litt synd at produktene ikke kom omtrent samtidig med GTX som de var ment. Men så ble det altså store problemer med brikkene. http://www.beyond3d.com/reviews/ati/r520 Although, publicly, ATI representatives wouldn't lay blame on exactly were the issue existed, quietly some will point out that when the issue was eventually traced it had occurred not in any of ATI's logic cells, but instead in a piece of "off-the-shelf" third party IP whose 90nm library was not correct. Once the issue was actually traced, after nearly 6 months of attacking numerous points where they felt the problems could have occurred, it took them less than an hour to resolve in the design, requiring only a contact and metal change, and once back from the fab with the fix in place stable, yield-able clockspeeds jumped in the order of 160MHz. Auau. Heldigvis er R580 visstnok i rute. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå