Lucifer89 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) jeg mener persolig at de har gått på en smell denne gangen men hvis du mener det samme eller no annet så del dine meninger og forall del begrunn dit svar og ikke si noe viss vass min begrunnelese ligger egentlig i Guru3D sine tester av ATI kortene Edit: glemte meg selv på begrunnelse Endret 6. oktober 2005 av Lucifer89 Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hva mener du? Dette kortet yter mer enn enn Geforce`s toppmodel XFX 7800GTX. X1800 scorer ca 9100-9200 i 3DMark 05, mes et 7800 scorer ca 8000-8200 poeng. Men et overklokket 7800 scorer på lik linje med X1800. Men man må ta i betraktning at ATI sitt kort kan og klokkes! Da får man en bulldoser mener nå jeg Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Ja, jeg er forsåvidt engi. De la opp til en kjempe-hype, og folk trodde jo kortet skulle blåse skinnet av pølsa, og når det nå viser seg at det ikke står til forventingene blir jo skuffelsen dersto større. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 nei. Nvidia kom i lenge før ati med sin nye 7800 serie. Ja, eg syns Ati har brukt lang tid i forhold til nvidia, men dei har ikkje tapt slaget. 7800GT har eit lite overtak på x1800XL, men x1800XT er og bør være bedre enn 7800GTX med tanke på at det blir lansert 4mnd. seinare. Blir spennande og sjå kva som blir best av 7800Ultra (kanskje G80?) og R580. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Du får kunn kjøpt x1800xl som blir slått av 7800gt(i pris - lik ytelse så langt), x18800xt får du ikke tak i før jul, da kommer Nvidia direkte med en 512 versjon (rett etter nyttår er offisielt) Alle kortene er overpriset i forhold til ytelse (nye ati serien) Det marginalt bedre x1800xt er bare en papirlansering som ingen for kjøpt, da hjelper det lite at det skall være bedre. Så hehe vell sier seg selv Og for alle som er så intresert i at ati har det beste kortet er det også feil, dual 7800gt kortat fra asus er det desidert beste single med nærmere 12000 i 3dmark 2005 Endret 6. oktober 2005 av simalarion Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Personlig syntes jeg ATI burde kommet med litt bedre resultater enn det de har gjort. 1000 poeng mer i 3dmark 05 (som forsåvidt ikke sier deg så mye om ytelsen i forskjellige spill) er ikke så veldig mye å hoppe i taket for. Dessuten tror jeg nvidia har fått bedre tid på sin neste brikke, i forhold til ati, så ser ut til at nvidia vil få overtaket også ved neste runde. Men for oss forbrukere er jo dette bare bra, konkurranse er jo bare til fordel for oss Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Veldig skuffande frå ati å ha så få toppkort. Nvidia har klart å levere korta frå første dag. Ikkje noko nytt frå Ati at dei har problemar med å levere kort Lenke til kommentar
Musty Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) sorry for off topic her altså, men jeg syntes det er alt for mange tråder her hvor folk forlanger ting av andre, uten å følge selv... skal ta et eksempel her: jeg mener persolig at de har gått på en smell denne gangen men hvis du mener det samme eller no annet så del dine meninger og forall del begrunn dit svar og ikke si noe viss vass Trådstarter ber her altså om at folk skal begrunne sitt svar, men selv sier han jo bare at "ati har gått på en smell".. ingen begrunnelse... Dette har jeg merket meg gang på gang her på forumet, men har valgt å ikke ta det opp før nå.. Jeg syntes akkurat denne tråden ber om det Og før jeg får noe bakgrunn på hvorfor ati har gått på en smell, noen testresultater eller noe som helst annet så vil jeg ikke kommentere saken. edit: quote-trøbbel Endret 6. oktober 2005 av Musty Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) om du leser ser du jo det. (den bakgrunnen du ønsker mener jeg) Mulig han bare ønsker å lese meninger selv, ikke har fått bygget seg et bildet selv, ser overhodet ikke noe galt i dette å synes du bare kværulerer på høyt gir! Endret 6. oktober 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Det er vel litt sånn både og. ATI slår jo Nvidia på ytelse, men foreløpig så finnes jo ikkje kortet i butikkene. Sånn sett kan jo Nvidia mekke ett superduperoverklokket 7800GTX kort på 600mhz, og påstå at de har det beste kortet. Men så lenge ingen kan få kjøpt det i butikken så er det ikkje så forbaska relevant Bedre med en fugl i hånden enn ti på taket Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Har ventet på at ATI skulle slippe sine nye kort siden jeg kjøpte maskinen i mars. Det var egentlig fristende å kjøpe 7800 GT for litt over måneden siden, men valgte å vente å ta mitt valg til i går. Leste da igjennom testene som HW linket til, samt sammenlignet alle disse testene. Valget sto da i mellom 7800 GT og X1800XL. Og ytelsen mellom disse lå gjevnt over likt, med noen tester som GT vant og andre som XL vant. Da tok jeg frem visaen og bestilte XFX 7800 GT fra komplett. Valget ble egentlig lett fordi XFX kortet yter en del bedre enn standard GT versjon (klokket høyere) (Heldigvis for meg så ser det ut til at komplett hadde lite å gjøre, så når jeg kom hjem var pakken allerede sendt, det har ikke skjedd meg før) Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Tapt eller Vunnet er litt usikker selv, men jeg har nå kommet til denne konklusjonen. Skjermkortslagene varer 1 år, den skjermkort produsenten som har greid og levere det raskeste skjermkort ut til brukerne før året slutter har vunnet. (I 3dmark/spill siden det er hoved bruks område for de fleste her) Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 sorry for off topic her altså, men jeg syntes det er alt for mange tråder her hvor folk forlanger ting av andre, uten å følge selv... skal ta et eksempel her: jeg mener persolig at de har gått på en smell denne gangen men hvis du mener det samme eller no annet så del dine meninger og forall del begrunn dit svar og ikke si noe viss vass Trådstarter ber her altså om at folk skal begrunne sitt svar, men selv sier han jo bare at "ati har gått på en smell".. ingen begrunnelse... Dette har jeg merket meg gang på gang her på forumet, men har valgt å ikke ta det opp før nå.. Jeg syntes akkurat denne tråden ber om det Og før jeg får noe bakgrunn på hvorfor ati har gått på en smell, noen testresultater eller noe som helst annet så vil jeg ikke kommentere saken. edit: quote-trøbbel Har fiksa det nå og jeg syns da bare personlig at 1800XL skulle gjort det bedre en 7800GT Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) ..and the winner of this years "Battle of the graphic cards 2005"-awards goes to: nVidia! De har det foreløpig beste kortet på markedet (les: i butikken!!), var tilgjengelig fra dag #1 og kortet kjørte selvfølgelig alle 2005-spill med brask og bram. Hvis ATi skal ha noe de skulle ha sagt i årets kamp, så må de ved et mirakel kunne ha xt-kort i butikkhyllene innen desember til samme eller rimeligere pris enn GTX-kortet, noe jeg tviler sterkt på. Edit: Merk at dette gjelder bare toppsegmentet altså. I mellomklassen og budsjettklassen så synes jeg ATi går av med seieren. I budsjettklassen er x800gt bedre og billigere enn 6600gt, og i mellomklassen kan man plukke opp et x800xl/GTO, evt et brukt x800xt-kort for en billig penge og komme bedre ut av det enn alternativene til nvidia. Så noen total seier til nvidia er det nok ikke Endret 6. oktober 2005 av brsseb Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 "De fleste går nå rundt og venter på at ATI skal lansere sin nye toppmodell Radeon X1800 (R520) neste uke. Men allerede nå skal ATI være klar med oppfølgeren til Radeon X1800 - som har kodenavnet R580." http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/..._med_r580/19551 Vis dem allerede er ferdige med neste brikke så er det jo veldig vanskelig å si at nvidia har overtaket. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 vi må jo gå ut i fra sånn det er nå, og at Ati har r580 klar og fungerende er jo revnenes likgyldig nå man ikke får kjøpt det. Lenke til kommentar
tomin Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 for mange somm legger for stor vekt på tester med diverse benchmarks mener nå jeg, og ikke den virklige spill opplevelsen. er vel til spill kortene er produsert for og ikke kun benchmarks . selv om et kort får 8000 poeng eller 9000 poeng så går det som en drøm i forskjellige spill . Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Sier bare: det vil vise seg. Dette gjelder selvsagt på windows-fronten. På Linux/UNIX-fronten er det ikke det minste tvil om hvem som er den store seierherren (og også den eneste aktøren hvis man ser bort fra GNU/Linux): nVIDIA. De har overlegne linux-drivere, og er de eneste som har fungerende 3D-drivere for FreeBSD x86 og Solaris (både 32bit og 64bit x86). Endret 6. oktober 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Tja, jeg vil ikke påstå at de har tapt slaget. Bedre sent enn aldri. ATi har mye spennende, det samme har nVIDIA, jeg vil tro at en burde velge noe som passet en selv best, ikke bare høre på hva alle andre mener om ting og tang... Det blir nesten som ved forrige stortingsvalg... Personlig ser jeg det slik at det er bra at dette kortet kom såpass sent, da er det duket for priskrig før jul = mange som får ett slikt under juletreet. Jeg måtte le av den siste delen i hans banalt lange konklusjon: Although we had to drop testing the X1800 XT I do want to make my closing comment on that card though as I spend a lot of time going second base with it. I can tell you this about the X1800 XT: if you have a X1800XT in your machine it'll bring a smile to your face equivalent to spotting Christina Aguilera's nipple piercing that first time you notice it. You know it is fun, intriguing, controversial and you definitely want to play games with it. She's high-end, not cheap though yet undeniably a genie in a bottle. Whether I was rambling about the card or Christina here is a choice you get to decide Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 ja, spesiellt siden han omtaler Christina Aguilera som high-end Jeg annser det ikke som ett nederlag for ATi, selv om ytelsen kanskje ikke er som enkelte forventet. Den er grei nok, men ikke mer, noe som fører til skuffelse blandt de som har sittet og ventet spendt. Selv har jeg mer tro på neste revisjon. Det er da de (angivelig) har perfeksjonert produksjonsprosessen, tweaket designet og rampet opp ytelsen. Første revisjon av ett helt nytt design blir aldri helt bra. (jamnført med FX serien til nVidia. Var ikke den første gen. av ny serie, som 6XXX serien forbedret på KRAFTIG i forhold? ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå