Gå til innhold

NEC ND3540 vil ikke lese

shit89

Anbefalte innlegg

Min NEC ND-3540 brenner vil ikke brenne eller lese cd-plater. Jeg aner ikke når dette problemet kan ha oppstått. Dette gjelder merkelignok ikke dvd-plater.

Når jeg setter inn cden kommer det flere klikkelyder etter hverandre, før lydeb plutselig gir seg..

Hva kan jeg gjøre for å fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du nvidia nforce basert hovedkort - pass på at du IKKE har nvida nforce IDE drivere. Bruk kun microsoft sine IDE drivere som er inkludert med operativsystemet.

Om mulig prøv den i en annen PC. Men jeg vil tro med ganske stor sannsynlighet at brenneren har blitt defekt.

Lenke til kommentar
Til trådstarter: Jeg har hatt samme problem som deg men jeg har tele 2 som ISP.

Det jeg gjorde var å sjekke hjelp når jeg ikke kunne koble til WoW og der stod det noe om noen endringer man kunne gjøre i windows (åpne porter etc.) tror dette er noe av det samme: WoW conection FAQ. Så det er nok ikke telenor sin feil.

Det jeg gjorde var å gå inn i instillingene til nettverskortet (Kontrollpanel -> System -> Maskinvare -> enhetsbehandling -> trykket på egenskaper for nettverkskort. Deretter på "Avansert" og der endret jeg noen verdier og nå funker spillet uten problemer. (Sjekk wow sider for nøyaktig hva, for jeg husker ikke det i farta.)

5000432[/snapback]

Brenneren var defekt og jeg skal få en ny! :w00t: Gladmelding fra datakjeden.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Har du nvidia nforce basert hovedkort - pass på at du IKKE har nvida nforce IDE drivere. Bruk kun microsoft sine IDE drivere som er inkludert med operativsystemet.

Om mulig prøv den i en annen PC. Men jeg vil tro med ganske stor sannsynlighet at brenneren har blitt defekt.

4962620[/snapback]

Mener du driverne til hovedkortet eller til DVD romen?

Lenke til kommentar

4962620[/snapback]

Mener du driverne til hovedkortet eller til DVD romen?

8032446[/snapback]

Han mente nok driverne til hovedkortet... men det var jo lenge siden så det spørs om han husker hva han sa :!: :!: :!: :!:

Lenke til kommentar
Det er hovedkortdriverene til nVidia som er "tvilsomme" - IDE driverene fra nVidia til hovedkortet var best og ikke bruke.. (bruk de andre driverene til kortet untatt IDE) - heller bruke M$ sine til IDE.

8032869[/snapback]

Ok, det er altså driverne under IDE ATA/ATAPI-kontrollerer jeg skal skifte ut? Håper iallefall det. Får jeg har muligens vært litt kjapp på fingeren og allerede avinstalert driveren som var fra Nvidia under den IDE controlleren som NEC 3550A sto. Men jeg finner ikke nye drivere....

Peiling på hvor jeg kan finne det? Søker rundt i windows uppdate, googler, etc. men ingen ting.. Hmmm

REDIGERT: Nå greide jeg å bytte til Microsoft drivere. Men DVD brenneren greier fortsatt ikke å lese DVD spill... Hva svarte er galt? Den leser CDer, DvDer, kan brenne DVD,er etc.... Men setter jeg inn en spill DVD finner den ingen ting.

Endret av Bocoraton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...