Gå til innhold

Gamer-pc ~25.ooo,- (amd, nvidia, lyd) u/skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

74gigen er desidert kjappest av dem to, det vet vel de fleste som pleier å besøke hw.no. og ikke minst i tillegg utvikler den mindre varme, noe som er et stort pluss, vertfall i mine øyner. Og nei, disken blir så absolutt ikke tregere når du partisjonerer den i 2 eller 3 deler, skal du ha enda raskere oppstart med raptoren (gjelder forsåvidt me alle disker) så bytter du installasjonen av xp til feks c:\xp eller noe (jo kortere jo bedre,mindre håndtering av data i registeret)

Lenke til kommentar

At 74 GB-en er kjappest står også i svart og hvitt på hardware.no sin test :)

Det er ikke bare lagringskapasiteten på 74 GB-versjonen som er forbedret. Søketiden er også senket fra 5,2 ms til 4,5 ms. Dette er prosentvis en relativt kraftig forbedring som potensielt kan forbedre ytelsen merkbart. Søketiden ved skriving er derimot den samme.

Forskjellen mellom 36 og 74 GB-versjonen er ikke forbedret lagringstetthet, men at 74 GB-versjonen har to fysiske plater istedenfor én. Det betyr også at antall lesehoder også er fordoblet. Omdreiningshastigheten og cachen er den samme på de to diskene.

Jeg nøyer meg med én stk. Raptor 74 GB (foreløpig)

Selv om den bråker, lager varme og har liten plass :love:

Vi får se hva det blir til senere.

Men jeg lurer fortsatt fælt på hvilken RAM som er best/optimal. Help! :dontgetit:

Edit: Godt å høre ducmaster!

Endret av craaash
Lenke til kommentar

Se der ja.

Det innlegget klarte opp i endel :yes:

PC3200 med 400mhz er den kjappeste/beste DDR-RAM-en da? Sålenge du passer på å ha lave timings..?

Og 2-3-2-5 er absolutt godkjent for gaming?

Hva er forskjellen på dem og PC4800-brikker med 600MHz 2.5-4-4-10, f.eks?

Lenke til kommentar

Jeg har fått blod-på-tann.. Må bestille..! Quake4 :dribble:

Er det noen som ser forbedringspotensialer?

Ikke vær redd for å sprenge budsjettet litt. (Det er ikke jeg) :D

Er tross alt 3 uker til bestilling også. Noen spesielle "deler" jeg kan glede meg til?

Lenke til kommentar
bråker ikke noe særlig hvis du setter i en kjøleribbe på raptoren, da er den så å si lydløs, har en selv på raptoren og den er like lydløs som Seagate disken som også står i :)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300271&cks=SER

Har selv en Raptor som står i den løsningen fra zalman, hører den ikke;) er virkelig til å anbefale! :thumbup: Varm blir den helder ikke;)

Endret av modzona123
Lenke til kommentar
bråker ikke noe særlig hvis du setter i en kjøleribbe på raptoren, da er den så å si lydløs, har en selv på raptoren og den er like lydløs som Seagate disken som også står i :)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300271&cks=SER

Har selv en Raptor som står i den løsningen fra zalman, hører den ikke;) er virkelig til å anbefale! :thumbup: Varm blir den helder ikke;)

For en søtsak!

Tusen takk for tipset gutter :thumbup:

Lenke til kommentar
Raptoren bråker og er varm. Den anbefales ikke!

har du prøvd den da? min er på rundt 32 grader idle og 37-38 ved maks loading ved bruk av zalman sin kjøleribbe og vil si det er en ganske så akseptabel temp. Bråker gjør den nå heller ikke ved en slik løsning, hører den såvidt, knitrer litt kanskje, men det er jo bare en koselyd spør du meg ;)

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

Jeg slenger inn denne reviewen av Raptor-disken her også (mot Barracuda)

Kanskje vi får slutt på denne krigen?

Raptor er ganske dyr iforhold til GB-plass.

Og blir enda dyrere for å få den relativt støysvak og mindre varm (Zalman).

Greit nok, de som først vurderer en slik disk/prioriterer "ytelse" -- ser nok bort ifra det ;) (Eller kjøper de scsi? :p)

Vær vennlig og skyt meg i leggen visst dere mener noe annet :innocent:

Endret av craaash
Lenke til kommentar

Tjohei!!oneone

Jeg har et Chieftec Scorpio Maxi-tower som jeg skal kna alt inn i. Det er ATX, såvidt jeg vet.

Blir alt plug & play?

Ingenting er umulig, men mtp. MIST 500Wen?

Greit å være sikker. Tror det skal gå bra jeg, da :whistle:

Kommentarer ellers om PC-en er veldig velkomne! :yes:

Lenke til kommentar

Nice nok mann!

Joda. Ønsker meg virkelig flere kommentarer :blush:

Budsjettet er ikke så stramt. "Vurderer FX-55" som dere ser. Men det er vel direkte sprøtt å betale dobbel pris for veldig ikke-mye-bedre ytelse? Noen som har tester av disse med flere spill? Erfaringer?

AMD Athlon 64 4000+ (3.094,-)

AMD Athlon 64 FX-55 (6.750,-)

Hardware.no sin test av 4000+ og FX-55.

Det er jo noe jeg helt klart må velge selv :p

Men ønsker likevel å høre deres meninger..

Jeg vil ikke overklokke, men om litt amatørklokking kan få 4000+ til å overkjøre FX-55/57? Så snakker vi.. :wee:

Lenke til kommentar
Har du en begrunnelse? Hehe.. Kanskje en tynn en? :p

Gjelder det uansett latency?

Er 2x512 fortsatt bedre enn 1x1024 osv? Hva sier egentlig den "2-brikker-regelen"?

etter det jag har lest så går du bla bedre ytelse.

2x1024 kjører bla i dual channel og jobber bedre sammen en 4x512.

så 2x1024 jobber bedre sammen. se om du finner noen fette 1gb brikker ;)

er vanskelig å forklare, men jeg prøvde ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...