Gå til innhold

Gamer-pc ~25.ooo,- (amd, nvidia, lyd) u/skjerm

Anbefalte innlegg

I dag hentet jeg mitt ferske, deilige, rådyre og flotte XFX GeForce 7800GTX 512MB XXX-Edition :mrgreen:

Jeg legger ved noen live-bilder ;)

5170687[/snapback]

Naise! Me wants! Men hvorfor kjøpte du ikke AMD OPTERON 165 Dual Core istedenfor San Diego 4000?

Link til OC tråden Opteron 165

Denne koster i fra ca 2600kr, og lar seg lett klokke til 2,6-2,7 ghz +.

Min går på 2,7 akkurat nå. 2MB L2 Cache, og Dual Core.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En liten spekulasjon.

Det nye XFX GeForce 7800GTX 512MB XXX-kortet suger inn kaldluft fra bakenden av kabinettet, luften går gjennom kjølingen, og varmluften deretter blåses ut i motsatt ende av kortet -- inn i PC-en.

[*img]http://bilder.hardware.no/99/99818/i_99818.jpg[/img]

Tror nok ikke det... Det suger vel lunken luft fra inni PC'n og blåser ut varm luft både inn i PC'n (for resirkulasjon?) og ut bak... ...men det har du vel merka nå din heldiggris...

5170771[/snapback]

Kanskje litt lett å misforstå, men jeg vet at kortet suger inn luft fra baken (dvs. der med DVI-(skjerm)utgangene).

Det jeg spekulerte i var om Antec P180-GPU-utsugeren ville få en brukbar funksjon, noe jeg tror.

Men du har delvis rett, Asus TOP-kjøleren blåser ut luften bak (dvi-utgangene), så det er mange som mener dette gjør det også :)

Jeg har ikke fått montert kortet enda, det er det eneste jeg har fått av deler til PC-en. Resten kommer neste uke :D

Lenke til kommentar
I dag hentet jeg mitt ferske, deilige, rådyre og flotte XFX GeForce 7800GTX 512MB XXX-Edition :mrgreen:

Jeg legger ved noen live-bilder ;)

5170687[/snapback]

Naise! Me wants! Men hvorfor kjøpte du ikke AMD OPTERON 165 Dual Core istedenfor San Diego 4000?

Link til OC tråden Opteron 165

Denne koster i fra ca 2600kr, og lar seg lett klokke til 2,6-2,7 ghz +.

Min går på 2,7 akkurat nå. 2MB L2 Cache, og Dual Core.

5170782[/snapback]

Pene klokkeferdigheter på Opteron, ja. Men. Men. Men.

Jeg er ikke noen overklokkings-entusiast.

Risikoen for poff, ustabilitet og feil over tid, er ikke helt min greie.

Jeg er ikke så aktiv på det feltet heller. Men det kan jo forandres?

Jeg tror min 4000+ og Ninja vil stimulere overklokkingslystene mine.

Jeg er heller ikke særlig begeistret for Dual Core..

Grunnet alle spill og programmer som ikke støtter det. Men i fremtiden vil jeg tro det kan bli bra greier.

PS: Overklokken din skal jeg slå med min 2.4GHz 4000+!!8one``[

(Ikke målt i prosent, men pris og FPS kanskje?) :)

Lenke til kommentar
[Edit]

Multicom.no har/hadde POV GeForce 7800GTX 512MB til 4.795,- :omg:

[/Edit]

Det måtte vel ha vært en skriveleif? Er iaffall 5.795,- nå :thumbdown:

5173503[/snapback]

Hehe. Fæl bombe å få i trynet for de ekstatiske som bestilte :p

Rart at den leifen ikke har blitt rettet før nå..

De hadde det til 4.795,- i mange dager. Et noe sprøtt lanseringstilbud kanskje?

Ang. PC-en, så er alle pakkene sendt.

Forventer alt er på plass innen onsdag/torsdag ;)

Jeg har også noen snaxy og stilrene casemods i tankene..

Håper det blir bra.

Lenke til kommentar

Har fått sakene jeg også, ja. Fikk dem på torsdag, men har hatt så mye å gjøre at jeg har ikke fått skikkelig tid til å bygge og teste før i dag. Har fått satt sammen alt nå og installert drivere og sånt. Har kjørt noen tester også. Fikk 7690 poeng i 3DMark05 og 10765 i 03. Og cpu brukte 39 sek på å regne ut 1 mill desimaler av pi! :thumbup:

Har ikke fått tid til å spille no særlig da. Tenkte jeg skullle installere Far Cry nå!

Lenke til kommentar
Har fått sakene jeg også, ja. Fikk dem på torsdag, men har hatt så mye å gjøre at jeg har ikke fått skikkelig tid til å bygge og teste før i dag. Har fått satt sammen alt nå og installert drivere og sånt. Har kjørt noen tester også. Fikk 7690 poeng i 3DMark05 og 10765 i 03. Og cpu brukte 39 sek på å regne ut 1 mill desimaler av pi!  :thumbup:

Har ikke fått tid til å spille no særlig da. Tenkte jeg skullle installere Far Cry nå!

5181366[/snapback]

Pene resultater mann!

Men burde du ikke få litt mer score i 3Dmark03? Den var ikke langt i fra 05 scoren..

Har du planer om å overklokke litt? :)

Kom gjerne med fps-resultater fra spill. Både med og uten soft shadows.

Hmm..

Fåt mCuben til å fungere bra? Hva med kabinettet (pent, stillegående og kjølig)?

Lenke til kommentar
Pene resultater mann!

Men burde du ikke få litt mer score i 3Dmark03? Den var ikke langt i fra 05 scoren..

Har du planer om å overklokke litt?

Takker!

Jeg trodde vel også at jeg skulle få en høyere score i 3DMark 03, uten at jeg er noen ekspert på sånne ting. Scoren i 05 er vel der den skal være så vidt jeg har skjønt, men det hadde jo vært kult å runde 8k da, så det spørs om det ikke blir litt overklokking etterhvert ja. :thumbup:

Men før det skal jeg skaffe en ninja tror jeg! Boxedvifta er i alle fall den største støykilden i systemet nå. Etterfulgt av GPUvifta.

mCuben er jeg vel sånn passe fornøyd med. Den nekter å lese av RPMsignalet fra flere av viftene mine, selv om den ene er helt lik som en av de den leser signalet fra. (Kan jo seff være noe galt med viftene, men jeg tror det er mCuben) Og jeg får ikke koblet den til på en intern USBkontakt uten å måtte styre masse med ny programvare osv... Men ellers funker den da bra.

La ved noen bilder av herligheten som vedlegg.

post-28158-1132584593_thumb.jpg

post-28158-1132584615_thumb.jpg

post-28158-1132584637_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hehe, vet det er mye kabler der inne, men jeg tenkte bare jeg skulle være helt sikker på at alt virker som det skal før jeg rydder opp!

Må si jeg er imponert over kjølinga! Min CPU ligger i skrivende øyeblikk på 34C og HK på 36C. Under load går kanskje CPUen så vidt over 40C. Med boxed vifte vel og merke. GPU ligger akkurat nå på 51C. Har ikke sjekka under load ennå, men det skal vel noe til at den når "core slowdown threshold" på 115C!

Ang fps så har jeg ikke fått testa så mye ennå. Eneste jeg har testa litt i er Flight Simulator 2004. Og der hadde jeg igrunn forventa litt bedre flyt. Nå er det riktignok sånn at det bare er i de aller tyngste situasjonene at det lagger litt, men jeg hadde venta en helt 100% laggfri simulator. Jeg lurer litt på om jeg kanskje har konfigurert noe feil eller har en ugunstig driver (81.94).

Men ellers må jeg bare si at alt går som en drøm (ber til høyere makter om at det varer)! Har ikke hatt en eneste bluescreen. Ved første boot fikk jeg vel to feilmeldinger, men de har jeg ikke sett snurten til senere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fått satt sammen maskinen din enda, craaash?

Fikk delene mine i går, nesten samme oppsett, men sliter litt med kombinasjonen P180, A8N-SLI Premium og Tagan 2force 480 hvor ATX12V-kabelen blir litt for kort.

Og det er før jeg har satt inn skjermkortet...

-Kisp

Lenke til kommentar
Skjermkort kjøpt!

Jeg satt på Komplett.no kl. 15:00 og refreshet som en gal.

Fikk til slutt ordnet meg et XFX GeForce 7800GTX 512MB XXX til en billig penge (6.695,-)

Kjernefrekvens: 580MHz

Effektiv minnefrekvens: 1730MHz

3DMark05 score: 9839

Deilig :wee:

Jeg føler meg både litt kvalm og lykkelig.

Liste over reviews finner du hos hardware.no

Handlelisten min og førsteinnlegget er oppdatert.

Det blir en dyr PC til 15k gitt.. :ermm:

EDIT: De har enda kortet inne hos PCUtstyr.no til 6.514,-

5153230[/snapback]

Mens du venter på resten av PC'en din... :D

Vet du hvor mange cm høyt opp ifra kortet kjøreribben er på 512MB kortet? Jeg hadde egentlig lyst på dette kortet, men tror jeg får litt problemer med CPU kjøleren som står ved siden av... :( Hørte det var 23.4 cm langt. Etter hva jeg kan se går ikke kjøreribben så langt bak på 256 MB kortet.

post-83598-1133853530_thumb.jpg

post-83598-1133853553_thumb.jpg[

Edit: Fikk svar på en annen tråd at det skulle være 3.4 CM...

Endret av Milzit
Lenke til kommentar
Ikke kjøp raptor :( Raptor bråker, lager varme, har dårlig plass, å du merker ikke store forskjellen fra den og en vanlig Sata disk. Do like the pros, å kjøp deg 2x80 Sata og sette i Raid 0 :)

4965862[/snapback]

I følge andre erfaringer merker man stor forskjell på oppstart..tenkte å bestille en slik selv. En kjøreribbe fiksel vel støyen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beklager sent svar, men jeg har sittet i fengsel i en liten periode :)

Tilbake til PC-en!

Fått satt sammen maskinen din enda, craaash?
Jeg lurer på det samme :)

Tenker på å kjøre samme HK, Minne, CPU som deg

og vil gjerne høre hvordan dette kjører :thumbup:

5255367[/snapback]

Helt fantastisk :green:

Har ikke opplevd noen ubehag enda.

Men det er en real utfordring å få det fint i P180.

Men temperaturene er verdt det :)

CPUen, klokket 2.4 @ 2.64GHz, er på 33grader idle, 38grader under load!

Skjermkortet, klokket 580/1730 @ 600/1800MHz, er 43grader idle, og 60grader under load.

(Og da er lydkortet klin inntil skjermkortet.)

Til gjengjeld har jeg 5x 120mm MIST-vifter, og 2x 80mm TAGAN-vifter (PSU).

Men jeg hører den knapt, faktisk. Raptor er like kjapp som forventet, og den bråker ikke!

Alt er å anbefale, PSUen er utrolig stille, og stabil - som alle sier.

Den holder spenningene uansett hva jeg finner på.

X-Fi + 5.1 = :love:

I spill er det helt sinnsykt.

Og man skulle tro alle mp3ene mine var laget for 5.1! (Det blir faktisk bra)

Har ingen byggebilder, men knipser kanskje litt i romjula.

Fyr løs med spørsmål/utfordringer :p

PS: 3DMark 05

Med overklokk (nevnt over): 10227

Har ikke testa stock med Corsair Twinx2048 CMX3500LL PRO, enda.

Men med Corsair Twinx2048 XMS3200C2 (3-8-3-6-2T timings [Auto]) fikk jeg: 9730.

PS2: God jul allesammen! :xmas:

post-72763-1135373804_thumb.jpg

Endret av craaash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...