Gå til innhold

Problemer med explorer.exe etter BF2-installasjon

andm

Anbefalte innlegg

I dag skulle jeg installere Battlefield 2 på en stasjonær PC (dermed også Gamespy og DirectX 9.0c), og opplevde store problemer etter omstart av maskinen. En detalj som kan nevnes, er at PC-en skannet og letet etter feil, gjenopprettet filer osv., i denne prosessen som vanligvis kommer etter at windows ikke blir avsluttet skikkelig. Når jeg så prøvde å logge meg på en brukerkonto etterpå, ville ikke ting gå som forventet. Windows stopper å laste, og bl.a. explorer.exe vil ikke kjøre skikkelig. Noen ganger kommer det opp en dialogboks hvor det står at explorer.exe må avsluttes.

Jeg trenger hjelp med å få maskinen til å fungere. Den er ganske ubrukelig uten et funksjonelt operativsystem. Jeg mistenker at DirectX-installasjonen kan ha noe med problemet å gjøre, ettersom dette berørte systemet under installasjonen. Jeg er ikke sikker; egentlig har jeg ikke peiling på hva som kan ha forårsaket problemene, så feilkilden kan være en annen.

Enkelte programmer vil kjøre; cmd, dxdiag (både dxdiag og loggfilen for DirectX-installasjonen viser at ting gikk greit for seg, og at det ikke er noen problemer).

Hva må jeg gjøre for å få Windows til å fungere skikkelig igjen? Hvilke opplysninger trengs for å kunne hjelpe meg?

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...