Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LOS A/S internett og router

Anbefalte innlegg

Har byttet adsl leverandør fra Telenor til LOS. Problemet mitt er at routeret min ikke greier å koble til internett forbindelsen til LOS, har til og med prøvd en annen router for å være sikker på at det ikke er noe galt med den. Er det noen som har opplevd det samme problemet, eller enda bedre, har opplevd samme problemet og greid å løse det??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil programvaren fra los være med på å nekte routeren tilgang til nettet? Eller er det nok å deaktivere den?

Har prøvd å avinstallere softwaren fra Los uten at det hjalp. Routeren min er fra D-Link og heter DI-604.

Endret av Syreen
Lenke til kommentar

Det skal holde med og avinstalere prog.varen fra los. Har du vært på "Alternativer for internett",tilkoblinger? Om ikke, gjør det. Sett opp en ny tilkobling. Velg bredbånds oppkobling som alltid er aktiv, skal heller ikke kreve passord. Sjekk etterpå i "Alternativer" at det er huket av for "slå aldrig et nummer"

Brukernavnet og passordet fra los skrives i routeren. Holder med brukernavnet, trenger ikke skrive mailadressen, slik jeg tror det er hos telenor.

Husk også å merke av for PPPoE i router.

Mer husker jeg ikke sånn i farta

Lenke til kommentar

Det er routeren som ikke greier å koble til. Den blir bare stående på disconnected. Er ingen hjelp å få hos Los heller. Syns det er rart, for jeg har brukt routeren til å koble til Telenor, og det gikk kjempe greit. Så dette er virkelig frustrerende.

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet selv. Hadde da en d-link. Men etter å ha prøvd masse forskjellige oppsett i routeren og pc, dobbelt sjekket selve koblingen av router/adsl modem minst 100 ganger, virket det plutselig. Spør ikke hvordan. Men fant ut at det ikke var router eller los sin feil. Men byttet senere til linksys router, da jeg syns d-linken var veldig ustabil.

Har du "Allied telsyn" adsl modem fra los? Husk at det kun er "lan 2" som skal brukes.

Det forskjell på folk hos los support. Noen er mye mer hjelpsomme enn andre. Mulig du får snakke med en annen om du prøver på nytt?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har samme problemet...... :cry:

Finner ikke noen løsning enda.....

Noen som kan hjelpe meg??

Jeg har en tråløs 3Com ruter/adsl modem som jeg gjerne vil bruke med Los adsl.

Har brukt den hos Telenor i ett år nå. Funka kjempebra der!!

Skiftet til Los da vi flyttet til arendal.

Men jeg får det bare ikke til å funke..... :hmm:

Noen som har noen tips?? Jeg har satt opp ruteren med PPPoE Client,skrevet innbrukernavn og passord. Men det er noen innstillinger jeg ikke vet hva er.....

1. Hva skal VPI/VCI parameterne stå på?

2. Skal jeg bruke LLC eller VC MUX hos Los?

3. "Idle time" står på 5 min. Er dette ok?

4. "MTU" står på 1492. Er dette ok?

Lurer også på om det er noe jeg har oversett....?

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut av problemet.... :D

Ingen på Los kundeservice kunne gi med denne informasjonen.....

De mente det ikke gikk å gå utenom deres ADSL modem....

:hmm:

Svar på problemet mitt er:

1. VPI: 1 VCI:32

2. LLC

3. OK

4. OK

Etter at jeg hadde lagt inn disse parameterne funket det veldig bra UTEN modemet fra Los.

Hurra for Los og deres expertise.... :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...