mhagen3 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hei! Har en bærbar Dell D600 med 512 mb ram. XP pro. Bruker ofte en del programmer samtidig (opp mot 10-12) og opplever at maskinen da blir ganske treig. Problemet oppstår når jeg passerer 5-6 programmer åpne samtidig. Det dreier seg hovedsakelig om kontorprogrammer som word, excell, outlook, internett explorer et.c. (trekker ikke så mye prosessorkraft når de ligger i bakgrunnen). Har jeg for lite minne? Har forsøkt å følge med litt på oppgavebehandlingen og ser at jeg kan komme ned mot 100 - 80 mb leding fysisk minne. Sidevekslingsfilen brukes typisk fra 4-500 mb og oppover. På forhånd takk Lenke til kommentar
netrom86 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jobber HDD'en mye med alle programmene oppe? Prøvd å sette Sidevekselfilen i Windows til en fast størrelse. da slipper harddisken å endre størrelsen på denne hele tiden. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Kjør alle programmene du pleier og se hva maks bruk av sidevekslingsfilen blir, så setter du selv størrelsen til den på f eks 100Mb ekstra. Da har du litt å gå på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå