Elgvenn2 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Trodde bridging var "ruter nedgradert til dumt modem". Det er helt rett. Slår du av pppoa hånteringen i routeren, trenger du en 3. parts router eller pppoa oppkoblingsprogram som gjør dette. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 aha.... men det vil jo si at du får en boks med "mindre" funksjonalitet enn et adsl-modem? Du får et reint modem. desverre er PPPoA spesiellt og svjv må det hånteres i modemet med pålogging og alt. Passtrogh gjør at modemet hånterer PPPoA og leverer IP-en til annet utstyr. Lenke til kommentar
N_R Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 hmm ok, trodde faktisk vi slapp PPPoE lignende løsninger med NGT men... jaja! Nå har jeg ikke hatt Bluecom på en stund da, men der var det såvidt jeg husker ikke noe stress - man fikk tildelt ip-adresse fra serverne deres. Bare å klinke en ruter rett på, og det var det.... Jaja, jeg står på venteliste for adsl2+ og med trådløs ruter, så jeg venter uansett til det kommer! Satser på det er noe web-grensesnitt der!! :-) Lenke til kommentar
norpreacher Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) er web grensesnitt i netopiaen/thomson, ikke så avansert, men litt kan man a gjøre der endring.nextgentel.no Endret 8. oktober 2005 av norpreacher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå