armykokk Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 2 spørsmål: 1 Går det bra å bruke hardisker stående på høykant over lengre tid? Regner med at det går bra men jeg vil liksom være sikker. 2 er det mulig å få en harddisk aktivitets LED på hver av diskene, ikke 1 for alle? det er snakk om s-ata, det gjør ingenting om jeg må kappe kabler eller jalla-mekke noe. Vil det gå å "låne" signal fra data ledningen via en optokobler eller noe? eh ehm, på forhånd takk? Lenke til kommentar
reds Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 1: Det går helt fint. 2: Har ikke peiling! Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Kunne vel paralellkobla hdd-led kablene til flere led's, vet ikke om det hadde skade noe men.... Lenke til kommentar
armykokk Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Kunne vel paralellkobla hdd-led kablene til flere led's, vet ikke om det hadde skade noe men.... det er ikke det at jeg vil ha menge LED`s det erdet at jeg har mange disker, og det er greit å ha en per ledning... Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Tror ikke IDE disker har egne LED pinner - alternativt kan du jo kjøpe en kontroller som har mulighet for LED pr disk Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg har 2 disker her som har egent LED på seg GAAAAAAAAAAMLE disker. Ene er 500MB, og den andre en 1.2GB Men jeg mener at 40GB Seagaten min hadde en jumperinstilling som det slo LED på? Husker ikke helt. Skal se når jeg tar den frem en dag. Ligger "mye" pr0n på den Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 de nye yeong yang kabinetta på microplex har vel inviduelle leds for flere harddisker. hvis jeg ikke husker helt feil da Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 På IDE disker kan du få eget LED. Du kobler ledning/pinne 39 til den ene polen på LED lyset, og den andre polen lodder du på en resistor og kobler denne på +5v. Trenger du skjema, finner du det her http://hachi.kuiki.net/projects/ide-led/ide-led.pdf SATA: Hakke peiling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå