estenlos Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Har hatt min selvbygde maskin i over 3 år nå, og alt har fungert utmerket. Men nå plutselig i det siste så har maskinen begynt å restarte seg selv helt uten videre. Det skjer bare med en gang etter at jeg har startet opp windows, når jeg sitter f.eks å surfer på nettet. Den kan restarte seg flere ganger, men hvis den ikke gjør det etter at maskina har stått på i 5-10 min., så er den helt stabil. Dette problemet kom samtidig som denne feilmeldingen dukket opp på skjermen når jeg startet opp maskinen: "Feil eller skade på windows\system32\drivers\ntfs.sys Du kan reparere filen ved å starte opp windows-cd'n og trykke på "r"." Men når dette kommer opp er det bare å restarte maskina igjen så starter windows opp. Det begynner å bli en stund siden jeg la inn Windows, kanskje så mye som 2 år. Men jeg leste at å legge inn OS på nytt som regel ikke hjelper ved sånne problemer. - Har ikke satt inn noe ny maskinvare på lenge. - Utelukket virus. - Har oppdatert drivere. - Har kjørt Ad-Aware programmer. Noen som kan være så snill å hjelpe meg? Hilsen Estenlos Lenke til kommentar
nils12 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hadde samme problem selv en gang Det kan være problem med CPU`en din. Undersøk om Temp er latterlig høy. Du har sikkert også C.O.P beskyttelse på hovedkortet også. Lenke til kommentar
estenlos Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Har hatt min selvbygde maskin i over 3 år nå, og alt har fungert utmerket.Men nå plutselig i det siste så har maskinen begynt å restarte seg selv helt uten videre. Det skjer bare med en gang etter at jeg har startet opp windows, når jeg sitter f.eks å surfer på nettet. Den kan restarte seg flere ganger, men hvis den ikke gjør det etter at maskina har stått på i 5-10 min., så er den helt stabil. Dette problemet kom samtidig som denne feilmeldingen dukket opp på skjermen når jeg startet opp maskinen: "Feil eller skade på windows\system32\drivers\ntfs.sys Du kan reparere filen ved å starte opp windows-cd'n og trykke på "r"." Men når dette kommer opp er det bare å restarte maskina igjen så starter windows opp. Det begynner å bli en stund siden jeg la inn Windows, kanskje så mye som 2 år. Men jeg leste at å legge inn OS på nytt som regel ikke hjelper ved sånne problemer. - Har ikke satt inn noe ny maskinvare på lenge. - Utelukket virus. - Har oppdatert drivere. - Har kjørt Ad-Aware programmer. Noen som kan være så snill å hjelpe meg? Hilsen Estenlos Nei, CPU-temperaturen ligger så vidt i overkant av 40 grader. Det er mer enn kaldt nok! Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 gjør som den sier, legg i windows cd, start repair! Lenke til kommentar
estenlos Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Lettere sagt enn gjort. Var innpå det å så på det, men det er bare forskjellige kommandolinjer osv., og jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre!! Noen som har?? Lenke til kommentar
gorefest Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 vel når du booter med windows xp cd så får du to alternativ, å trykke "enter" eller "R" da skal du trykke enter og da kommer du til en meny som viser tidligere windows versjoner.. da kan du reparere den windowsen som er instalert ved å trykker "R" mvh erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå