Gå til innhold

Fujitsu Siemens AMILO M4438G, Støy?

Cocytor

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt en del på å kjøpe meg en bærbar. Og har sett mye på denne:

Fujitsu Siemens Amilo M4438G :hmm:

Jeg tenkte jeg skulle bruke den til spill, film og litt jobbing.

At den er litt tung gjør ikke så mye siden jeg ikke kommer til å frakte den så mye lenger enn mellom rom og stue og evt på reiser/ferier.

Det jeg imidlertid ikke liker er støy. :mad:

Er det noen som kan si noe om støynivået på denne?

Går viften hele tiden? Også ved lett jobbing, feks med worddokument?

Bråker viften mye?

Jeg har en stasjonær som jeg blir gal av pga bråkingen og ønsker ikke å gi 15-16 tusen for en "hårføner"

Jeg har forstått at den har en tendens til å bli varm. Er det noen som vet hvor plagsomt dette er? Er det slik at man må ta pauser i jobbing/spilling pga håndleddene?

Fint hvis det er noen som har kjøpt denne kan gi en tilbakemeldingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Her er en test av PCen (på støynivå fikk den 8 av 10)

http://www.dinside.no/php/art.php?id=261488&=katnav

PCen er klart billigst på den siden du fant, den koster jo 20 000 og over andre steder.

Jeg har snakket med en som har hatt både denne og Dell i9300 og han sa at fargene på amilio er endel bedre. Noe ikke jeg kan bekrefte siden jeg ikke har sett noen av dem (nå vil jeg sikkert bli skutt av alle de i dell tråden, lol)

Spurte HondaS2000boy her inne om støy på denne PCen for han har den (du kan sikkert spørre han om mer du lurer på), han sa:

Jeg bruker pcen veldig mye, og den står på nesten hele tiden. Hvis du hører på musikk, samtidig som du redigerer film, og noe annet så vil du høre vifta litt, men ikke mye. Den er altså veldig stille når du bare gjør en ting av gangen, og ting som ikke krever alt for mye.

Ellers kan du lese litt brukererfaringer her (denne siden er nede akkurat nå, men den kommer snart opp igjen.. de rydder sikker litt)

http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=91272 (review)

http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=102091 (temperatur og benchmarks)

Det jeg liker best ved dell er tibudene og at man kan velge "deksler" til PCen, da ville jeg hatt blått! LOL (ja, jeg er jente) :!:

Endret av therese84
Lenke til kommentar

Jeg har snakket med en som har hatt både denne og Dell i9300 og han sa at fargene på amilio er endel bedre. Noe ikke jeg kan bekrefte siden jeg ikke har sett noen av dem (nå vil jeg sikkert bli skutt av alle de i dell tråden, lol)

LOL

8/10 sier meg egentlig ikke noen ting.

Ellers takk. Jeg skal sjekke ut linkene når de er oppe igjen.

Dellmaskinen blir jo litt dyr i forhold (+4000) med samme konfigureringa.

Forsto jeg det sånn at den var helt stille etter installering av programmer som regulere viften? Fangui og Centrino Hw Cont?

Lenke til kommentar
Dellmaskinen blir jo litt dyr i forhold (+4000) med samme konfigureringa.

Forsto jeg det sånn at den var helt stille etter installering av programmer som regulere viften? Fangui og Centrino Hw Cont?

Du må huke av for 1 års garanti i stedet for 3 (den er rådyr) da kommer den på 16,500,- og går du ned til 1,89 GHz kontra 2,0GHz (noe du ikke vil merke... så sparer du 1750,-kr til... 14,800,- inkl frakt er ikke galt vel?

Grunnen til Fujitsu er billig er for at den kommer fra Danmark, og leveres med dansk tastatur bla annet.

Når det gjelder støy på 9300 med Fangui så er ikke dette et tema for den er dønn stille :thumbup:

Lenke til kommentar
Du må huke av for 1 års garanti i stedet for 3 (den er rådyr) da kommer den på 16,500,- og går du ned til 1,89 GHz kontra 2,0GHz (noe du ikke vil merke... så sparer du 1750,-kr til... 14,800,- inkl frakt er ikke galt vel?

Grunnen til Fujitsu er billig er for at den kommer fra Danmark, og leveres med dansk tastatur bla annet.

Når det gjelder støy på 9300 med Fangui så er ikke dette et tema for den er dønn stille :thumbup:

Tja..

Hadde tenkt minst 2 GHz.

Dessuten har FS jo 200 GB HD

Dansk Tastatur er forresten det samme som norsk. De har de samme bokstavene.

Vet du om disse programmene har den samme effekt på stort sett alle bærbare. Vil det gjelde FS`n også?

Lenke til kommentar
Dansk Tastatur er forresten det samme som norsk. De har de samme bokstavene.

Vet du om disse programmene har den samme effekt på stort sett alle bærbare. Vil det gjelde FS`n også?

Tastaturet er ikke likt nei tror det er ø og å som har byttet plass...

Fangui er et program som bare passer Dell maskiner, så det får du dessverre i kke brukt på en FS.

Ja den har to HDD men tror jeg heller ville hatt en ekstern i tillegg i såfall , men det er min smak.

Lenke til kommentar

Hvis du mener fangui, så er svaret nei. Programmet er laget for å virke sammen med Dell maskinene sin bios. Noen CHC sine funksjoner vil du kunne bruke, går jeg ut fra (undervolting).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...