Vial Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Har et litt kinkig problem... I et excel dokument har jeg 3 ark... i det ene arket står navn og e-post samt litt annen info om ca. 2000 personer som er invitert til et foredrag. På ark 2 står adressa til alle som har svart (rundt 260 stk.)... På ark 3 skal navnet på de som har svart være trukket ut fra Ark 1 og satt inn... Spørsmålet mitt er hvordan dette kan gjøres med makroer, jeg er 110% blank på VB, trenger litt guru-support Lenke til kommentar
tasle Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hvorfor bruker du ikke en database, f.eks. Access, til dette ? Det ville forenklet problemet ditt til null problem. Lenke til kommentar
Vial Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Er en jobb fra Forsvaret dette... trenger jeg si mer?? Kan man importere og konvertere excel til access?? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Kan man importere og konvertere excel til access?? Du kan åpne Excel-filer i Access, men det kan hende du må utføre en del manuell konvertering i tillegg. Det kommer an på kompleksisteten av regnearket, samt hvorvidt du har benyttet markoer eller ikke. For øvrig, du kan lese inn data fra andre regneark ved å bruke Sheets-egenskapen: Sheets("Sheet1").Cells(1, 1).Value = "hallo" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå