Peter Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Er det noen som har laget linux biblioteker fra en window maskin? Jeg har ms visual studio, og tviler på at den støtter cross compiling. Jeg tenkte kanskje g++ ville ha støtte for noe sånt? Bare for å være helt eksakt, jeg er ute etter å kunne lage .so filer fra min linux maskin uten å måtte installere windows. Grunnen? Jeg lager plugins for en spill server. Endret 6. oktober 2005 av Nazgul Lenke til kommentar
Klette Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Uten å innstalere linux kanskje ta et titt på cygwin.. mulig at minigw kan lage linux libs også, uten at jeg er sikker på det. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 cygwin og dev-cpp er bra Lenke til kommentar
Peter Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Uten å innstalere linux kanskje Takk, rettet. Takk til begge, jeg skal prøve å se litt på cygwin. (Trodde det egentlig bare var for å kunne kompiliere programmer laget for linux til windows.) Lenke til kommentar
genstian Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Bare for å være helt eksakt, jeg er ute etter å kunne lage .so filer fra min linux maskin uten å måtte installere windows. Grunnen? Jeg lager plugins for en spill server. eg har ms visual studio, og tviler på at den støtter cross compiling. skjønner ikke noe bruker du Linux så er det bare og bruke GCC. bruker du Windows så er det bare og bruker Cygwin eller Dev-Cpp. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Jeg har laget en .dll fil på min windows maskin, men vil også lage en .so fil som kan brukes på windows. Jeg har ikke linux på noen av maskinene mine, derfor må jeg nok bruke cygwin ja. Vil Dev-Cpp kunne spytte ut .so filer da, ikke bare .dll? Endret 13. oktober 2005 av Nazgul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå