Gå til innhold

Trenger jeg en PSU til?

Anbefalte innlegg

Jeg har utstyr som dette:

Coolermaster Stacker

Antec Neo PSU

Asus P5AD2-E Premium

Pentium P4 775, 3,2 Ghz

OCZ DDR2 1024MB E.B Platinum Edition (2x512 MB)

Mist tsunami vannkjøl

AC chipsetkjøler

Danger Den GPU-blokk

3 x Seagate 160 gig

1x seagate 200 gig

1x seagate 250 gig

Powercolor X800XT PCIe

NEC 3520 DVDbrenner

2 x WD raptor 36 i raid 0

Har i tillegg 5 kabinettvifter.

Det er plass til 2 psu i kabinettet

Jeg har en Antec Neo som denne.

Den supplerer hele stashet, og maskina har snurra greit, til og med når jeg har overklokka skjermkort og CPU. Vel, det vil si at den fikk noen blåskjermer når jeg klussa med timingsene til minnet. Velger å tro at det var minnet som stoppa maskina her.... ;) .

Saken er den at jeg skal ha en harddisk til, og får da totalt 8 stk i kabinettet. Har denne maskina levd på kanten av stupet, og vil bikke over med en disk til innabords? Eller klarer psu'en glatt en til?

Noen med god peil på sånn som kan gi et greit svar? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du skal kunne trenge en PSU til. Men hadde det vært snakk i at du hadde hatt 2xNvidia-kort i SLI, så regner jeg med at du måtte ha treng, men som sagt, dette har du da ikke, så "jeg" ser da ikke hennsikten.

PS: vet ikke om en slik kalkulator for å regne ut hvor mye effekt (watt) du må ha, ville ha vært lurt å prøvd.

Endret av k_drey
Lenke til kommentar

Mnja... i følge kalkulatorer jeg har vært borti, er psu'en min i grenseland for å drive systemet. Men jeg har også lest at de kalkulatorene ikke er å stole på, siden de beregner mer forbruk enn det som er virkelig. Så sånn sett er det jo greit at de beregner feil den veien ;)

Men om PSU ikke skulle klare å levere nok saft, så merker jeg vel det på den måten at den bare skrur seg av? Er kanskje greit å teste den ved å kjøre noen stresstester da for å se om den holder?

Litt av grunnen til jeg spør, er at jeg skal bytte ut radiatoren med en 240 mm(fra 120 mm), og da kommer en evt. ekstra PSU i veien for en enkel plassering av radiator :whistle:

Endret av xlpuma
Lenke til kommentar

Vil merke det på stabiliteten når ikke PSU kan levere mer. Måtte bruke en 250W PSU på et socket A system jeg hadde, og der klarte ikke PSU ålevere nokk, så den restartet seg ofte da.

Men er det ingen slike plager så skal du klare deg fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...