Gå til innhold

Kan slangene smelte i kontakt med komponenter?

Anbefalte innlegg

Jeg la opp ganske lange slanger i systemet mitt pga veldig stive 10mm slanger. En av slangene kommer nær kjøle"skallet eh het det igjen" på rambrikkene og en slange kommer såvidt nær oversiden av skjermkortet.

Kan disse slangene smelte i en slik situasjon? Ikke noe jeg ønsker meg hehe.

Et par kjappe spørsmål samtidig.

1. Hvordan tømmer jeg systemet slik at jeg evt. kan ettertilpasse/forkorte slangelengder ettersom jeg ser at de går seg til og kan gjøres kortere?

2. Jeg ser jeg har kondens i toppen av tanken. Kan være fordi den stod avslått en natt i et litt kjøligere rom. kan det skape mer kondens i systemet?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har komponenter som er varmere enn slangens smeltepunkt, så ja. MEN, det går vann i slangen så den blir hele tiden nedkjølt. Så sjangsen for det er minimal.

For å tømme systemet kan du kanskje bruke en hevert fra tanken til vasken/bøtta.

Det vil "alltid" være kondens inni tanken.

(Med forbehold om feil)

Endret av Mr Burns
Lenke til kommentar

Ram heatsinkene kan vel bli ganske varme hvis man presser de litt, men i verste fall kan jeg evt. legge noe rundt slangen ved kontaktpunktet. Slik sett ikke det mest gunstige at vannet går så nære en varmekilde vil jeg tro. Men den ene slange som passerer er på vei til radiatoren og den andre som kommer nær er på vei til siste ledd. HDD.

Skjønner, det bli kondens i tanken pga temp forskjeller. Varmt vann kommer inn i "kjøligere" omgivelser.

Hevert:

Ok, så jeg tar en slangebit i tanken og til et lavere punkt og suger det ut til det renner av seg selv? Hmm hehe.. hvordan er dette å få i munn hvis man er uheldig med timingen da? hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...