VinceK Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Heisann! Skal kjøpe nytt AGP skjermkort.. Trenger virkelig en oppgradering fra mitt FX 5200. Har rundt 2500-3000 spenn og boltre meg med. Det står for så vidt mellom disse to: XFX GeForce 6800GT 256MB og Sapphire Radeon X800XL 256MB 6800GT 256mb X800XL 256MB Er åpen for andre forslag også Noen som anbefaler et av disse to mer en det andre, og hvorfor? Edit: Valget har falt på Geforce 6800GT. Nå har jeg en annen problemstilling, som jeg i et av innlegga mine i temaet.. Skal altså ha noen flere varer og til sammen har jeg 3500kr. Prisen for det jeg har tenkt på ligger på 4000,- noen som har noen forslag på hva jeg kan endre for å få det billigere? Strømforsyning, kanskje jeg ikke trenger vifta til skjermkortet (klokker ikke.)? (Frakt koster rundt 150-200.) Handlelista Endret 8. oktober 2005 av rohin Lenke til kommentar
jaegarn Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 gå for 6800GT kortet du! det selvfølgelig fordi det er mere fremtidsrettet! syns nå jeg Lenke til kommentar
Gordon Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 For 3100,- får du et GeForce 7800 GT fra Gainward. Tro meg dette kortet kjører alt du pr. i dag kan drømme om perfekt. Mye kraftigere enn de to du har funnet. Absolutt verdt pengene, aldri vært så fornøyd jeg :-) Lenke til kommentar
Gordon Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Her har de foresten en innenfor budsjettet ditt fra databutikken.com http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=POVPCX78GT Tull å bruke 2600-2800 for kort som er halvparten så raske da! Lenke til kommentar
vibrio Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Rohin: De to kortene du nevner er gode nok til å kjøre alt av nye spill, og yter mye mere enn halvparten av et 7800 GT. Til dere andre: det er ingen vits å anbefale PCIe til en fyr som trenger et AGP-kort. Lenke til kommentar
VinceK Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Stussa litt over det jeg også Det 7800GT kortet virka bra, men det er vel bare til PCI/e? Er AGP jeg skal ha Btw: Har funnet ut at jeg gjerne kunne oppgradere litt til i samma slengen.. Her har dere handlelista: Handlelista Som dere ser blir prisen til sammen på rundt 4000,- . Det er 500kr over budsjettet mitt og får ikke råd til det med mindre bongen på tippinga går inn i morra.. Noen som har noen billigere forslag, feks strømforsyninga? Edit: Høyna budsjettet fra 3k til 3.5, som dere sikkert har skjønt.. Endret 8. oktober 2005 av rohin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå