Stian0 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg har nå sett litt rundt på de forskjellige internett leverandørene i norge. Fra nesten alle (Telenor, Tele2, Bluecom/Catch) Kan jeg få maks 1400kbits linje (1.4mbit) Fordi jeg bor for langt fra sentralen. Så jeg tenkte å bestille bredbånd via Kabel-tv linja. Har hørt at Kabel tv sentralene ligger lokalt. Altså da får jeg opp til 8mbit fra smartcall. Er kabel tv nett noe bra? Altså stabil på ping, har nesten ikke noe nedetid o.s.v? Hva er folks erfaring med bredbånd via Kabel-tv uttatak? Om det er sånn det virker da. Lenke til kommentar
SleepOO Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Har 3-4 kompiser som har smartcall, de klager mye over ping og litt nedetid av og til. Men du får jo en super linje til en billig penge da. Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Om smartcall ikke leverer kvalitet vil jeg ikke ha det. Jeg spiller mye, og er ofte på nett. Så da er ikke nedetid og dårlig ping noe å satse på. Ser ut til at jeg må fortsette med Telenor 1mbit. Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Der ser dere. Kan ikke få ADSL mer enn 1mbit.. Kan ikke få ADSL2 eller SHDSL Lenke til kommentar
JonV Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Sitter på Smartcall hjemme og har hatt det siden de bygde ut på romsås. Ping er LAV Så godt som aldrig nedetid. Nå har Romsås Ethernett da mulig det har litt å si. På ping mot catch.gamer så fikk jeg bedre ping en Catch kunder selv til tider. Masse overhead har jeg og. Kjapp ping på www.vg.no Ping statistics for 193.69.165.21: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 3ms, Maximum = 6ms, Average = 4ms Endret 6. oktober 2005 av JonV Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Ok. jeg bor på nesodden. Så det kan hende linja er dårligere her. Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Snakka nettop med smartcall på telefon. jeg kan få 4mbit fra dem. Men jeg vet ikke om det er mye nedetid o.s.v. For jeg er avhengig av internet så om jeg får mye nedetid, og ping også. Så er det vel bedre med en stabil 1mbit linje. Men jeg vil høre om noen erfaringer først. Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Folk som har erfaringer med smartcall? Lenke til kommentar
OEH Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Har smartcall selv, har ikke hatt noen problemer med nedetid eller dårlig ping. Bor på romsås, så det kan ha noe med ethernet osv. som det er her, men tror ikke det skal være noe dårligere. Har selv en 8000/900 linje, men sitter ganske ofte med 10000/1000+. Nå har de til og med en 25000/1000 linje -OEH Lenke til kommentar
norpreacher Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Pass deg for å Bumpe posten for ofte, en triggerhappy moderator stenger den på sekundet... Ring med smartcall igjen og hør om avbrudd osv i området du er. Da kan du jo vise til telefonsamtale hvis det blir helt på trynet etter en ukes tid Endret 7. oktober 2005 av norpreacher Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Har smartcall selv, har ikke hatt noen problemer med nedetid eller dårlig ping. Bor på romsås, så det kan ha noe med ethernet osv. som det er her, men tror ikke det skal være noe dårligere. Har selv en 8000/900 linje, men sitter ganske ofte med 10000/1000+. Nå har de til og med en 25000/1000 linje -OEH Er det via Kabel Tv nettet? Lenke til kommentar
Omf Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Har smartcall selv, har ikke hatt noen problemer med nedetid eller dårlig ping. Bor på romsås, så det kan ha noe med ethernet osv. som det er her, men tror ikke det skal være noe dårligere. Har selv en 8000/900 linje, men sitter ganske ofte med 10000/1000+. Nå har de til og med en 25000/1000 linje -OEH Er det via Kabel Tv nettet? Smartcall har bygd ut romsås med ethernet(lan/nettverkskabler) fra router i kjelleren og opp til hver eneste leilighet. Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Okey. Snakka nettop med kabel-tv selskapet og de sa det var lite nedetid o.s.v. Så jeg vurderer å bytte til smartcall og betale 500kr ekstra så jeg slepper bindingstid. Om det blir problemer er det Telenarr igjen. Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Hehe, sorry for at jeg bumper posten igjen. Men jeg er ivrig etter nytt nett. Så håper noen har noe positivt å si om kabel tv nett Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Er det mye ping på online spill med kabel tv nett? Edit: Beklager for bumps og mange poster Endret 8. oktober 2005 av Stian0 Lenke til kommentar
JonV Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Smartcall har bygd ut romsås med ethernet(lan/nettverkskabler) fra router i kjelleren og opp til hver eneste leilighet. Ja vi har det godt på romsås med 100mbit intranett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå