Gå til innhold

Hvordan fly kamphelikopter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Piloter som flyr lavt er generelt dårlige

Ja, jeg vet det, men de er som regel gode på å fly bare de lærer seg å fly på en annen måte, altså høyere osv. ;)

Om du er god eller ikkje har då ingenting med om du flyr lågt eller høgt å gjere.:huh:

 

Flyr du høgt, er du fritt vilt for alt av aa/fly som er. Gunneren greier som regel ikkje å skyte infanteri med kanona si, men det er mykje enklare for han å bruke tv-missilen med såpass god oversikt.

 

Flyr du lavt, er det lett for tanks, bilar, APCar, TOW og alt muleg anna å skyte deg ned viss du ikkje er oppmerksam. Men du kan bruke terrenget for å komme unna både dei og aa/fly, bruke kanon på infanteri og til slutt men ikkje minst...stige opp bak ein intetanande tanks og blåse den til *elv*te! (fantastisk følelse) :thumbup:

Endret av MK_Blackbird
Lenke til kommentar
Piloter som flyr lavt er generelt dårlige

Ja, jeg vet det, men de er som regel gode på å fly bare de lærer seg å fly på en annen måte, altså høyere osv. ;)

Om du er god eller ikkje har då ingenting med om du flyr lågt eller høgt å gjere.:huh:

 

Flyr du høgt, er du fritt vilt for alt av aa/fly som er. Gunneren greier som regel ikkje å skyte infanteri med kanona si, men det er mykje enklare for han å bruke tv-missilen med såpass god oversikt.

 

Flyr du lavt, er det lett for tanks, bilar, APCar, TOW og alt muleg anna å skyte deg ned viss du ikkje er oppmerksam. Men du kan bruke terrenget for å komme unna både dei og aa/fly, bruke kanon på infanteri og til slutt men ikkje minst...stige opp bak ein intetanande tanks og blåse den til *elv*te! (fantastisk følelse) :thumbup:

Altså, jeg tenker på folk som driver showoff flyvning nesten under bakken som ikke har noen hensikt. Folk som snurrer rundt og spinner og fyrer av missiler i hytt og pine.

 

De fleste noobs flyr sånn midt imellom, de går aldri høyt og de er aldri lavt, dermed passer det lissom aldri. :wee:

 

Mener at de som flyr lavt er som regel ganske gode på å takle helikoteret og å gjøre unnamanøvrer.

Lenke til kommentar
ehm

AA missiler er lette å svinge unna i helikopter, derimot maskingevær på fly kan fort fådeg til å brenne :(

har vært et par tilfeller hvor jeg som co-pilot på Wake skal fyre av et TV-missil på en RIB, så skriker selvfølgelig en fyr i nærheten "Hostile Jet Spotted!" og før jeg aner ordet av det har kanonen hans sprengt oss

 

kanskje det er derfor jeg ikke er helo-killer som pilot - burde jeg slutte å vente til missile lock?

Lenke til kommentar
Tips ved avfyring av AA. Vent til du har fått lock på heliet, så vent på at piloten avfyrer chaff, så få lock på heli igjen (sett at det ikke flyr vekk) og avfyr på heliet.

tips til å avftre AA mot fly/heli...

 

noen som vil skrive en liten "huskeliste" før man avfyrer?

 

Hvordan skal man skyte (holde siktet mens det er lock) i forhold til fly/heli når det stormer rett imot deg...

 

og hvordan skal man holde siktet før man avfyrer mot fly/heli...skal man holde det foran, litt bak eller rett på...

 

takker for tips!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvordan går det da, har dere fått noe mer taket på heliflyvning?

 

Har fått meg klan i mellomtiden jeg så jeg unngår de værste øbsa. :thumbup:

5142848[/snapback]

 

mye mer :w00t:

 

takk for guiden, eier de fleste på bakken nå :D

 

men har ennå ikke helt fått taket på TV-missilene. Sikter jeg på et heli, så pleier det å stige 1/3 sekund før jeg treffer :hrm:

Lenke til kommentar

Satt som annenpilot på et Cobra på Guld of Oman, piloten ivssta ihvertfall hva han drev med.

Plukket ned APCer, tanks og endel helikoptre med TV-missil, utrolig moro.

 

Klarte forresten å treffe et F-18 som tok av på Wake, med et TV-guided.

Fyrte bare av for moro, og så viste det seg at raketten tok igjen flyet når det kom et stykke over nordbasen. :)

Lenke til kommentar

bare et lite tips til å beskytte seg mot fly. Når du får lock på deg og flyet mest sannsynlig kommer forfra eller bakfra så stup ut til _siden_ og bruk flares, funker altid for meg :)

da slipper du ofte å bli truffet av flyet (som skjer litt for ofte og er sinnsykt frustrerende)

Lenke til kommentar

O.K. her et tips:Hvis du er ved et AA batteri stå ved siden av og vent

til du får visuell kontakt med målet.Still inn batteriet i den retningen det er mest sannsynlig at et mål vil dukke opp først.Avvent situasjonen når målet er innen synsvidde fordi du vil jo helst fyre av når målet engasjerer seg i kamp med noen andre:Hvis målet engasjerer seg i kamp med andre prøv å time det så du setter deg i AA`en samtidig, piloten får plutselig veldig mye å tenke på.Kan bare gjenta også hvor viktig spotting er, spesielt for et kampheli.Enemy armor spotted,rød prikk på radarn,vend rundt med nesa mot prikken, god gunner avslutter jobben med Tv-missil, glise:)

Laser misslilen må jo være det mest ultimate våpenet i dette spillet

spør du meg....D.v.s. i hendene på en som kan bruke den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...