Vonbo Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Jeg prøver å koble til en mysql-server på localhost. Koden stopper da den prøver å opprette kontakt med database. Hvordan må jeg gjøre dette for å få det til å virke på localhost? .... resp.setContentType("text/html"); PrintWriter out = resp.getWriter(); //Register driver try // use .newInstance(); per the README file { Class.forName("org.gjt.mm.mysql.Driver").newInstance(); } catch (Exception e) { System.out.println("driver failure"); e.printStackTrace(); return; } // Establish connection Connection db = DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://localhost/db_div", "root", ""); [COLOR=red]Stopper her![/COLOR] //Sender SQL-query Statement com = db.createStatement(); ... Noen som har vært borti samme problem? Endret 6. oktober 2005 av Vonbo Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 private final String DRIVER = "org.gjt.mm.mysql.Driver"; private final String URL = "jdbc:mysql://adresse:3306/tabell?useUnicode=true&characterEncoding=Cp1252"; private final String username="whatever"; private final String password="whatever"; private Connection conn; try { Class.forName(DRIVER); conn = DriverManager.getConnection(URL,username,password); Statement select = conn.createStatement(); ResultSet result = select.executeQuery("SELECT * FROM blabla"); while(true){ result.next(); gjøre ting og tang.. } } og så må du slenge med noen catch exeptions.... Lenke til kommentar
yonderboy Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg har hatt samme problemet, da fordi MySQL-installasjonen min ikke var riktig satt opp. For meg var løsningen å bruke en ferdigkonfigurert WAMP-installasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå