Durabont Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Fordi jeg driver med musikk og harddiskrecording kjøpte jeg ett nytt lydkort (Audiophile 192). Lydkortet som fulgte med den nye maskinen er Creative SB Audigy 2 ZS. Etter flere ukers slit har jeg ennå ikke klart å få maskinen min til å forstå at jeg kun ønsker å bruke mitt nye lydkort. Jeg har avinnstallert Creative i kontrollpanelet, disabled det i hardware device og ellers fortalt den forp... PC'n om å dra til hel....helsike. Men til TIL INGEN NYTTE. Jeg har også forsøkt å ta ut lydkortet av maskinen, men det går en diger svart ledning fra kortet og videre inn maskinen, og jeg tør ikke helt begynne å klippe over ting jeg tror bør være der. NOEN SOM KAN HJELPE? Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Må nok inn i BIOS for å disable PCI slottet til lydkortet, hvis man skulle ha fjernet det fra systemet uten å ta det ut av PC'en. Men det er selvfølgelig ikke behov for det hvis man fjerner lydkortet. Den kabelen du har nevnt er vel enten 15-pins MIDI/joystick port header'en, AUX_IN analog koblingen, eller CD_SPDIF koblingen (tviler på at det er extra strømforsyningen). Jeg tipper på at det er en av de to sistnevnte, siden kabelen er svart og som du sier går "videre inn i maskinen". Jeg hadde avinstallert alt programvare først, så slettet alt som har med lydkort-media å gjøre inne i Device Manager, skrudd av maskinen og tatt ut kortet og alle kablene, og så satt inn det nye kortet. Det er min anbefaling da. Endret 6. oktober 2005 av CosmoK Lenke til kommentar
Durabont Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Takk for svaret. Da forsøker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå