asad Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Har opplevd dette 2 ganger hittil ( har jobbet i kassa 2 ganger i uka i 2 år, ca ). Kunden kommer og handler, drar visa-kortet uten å slå inn kode og alt går fett. Kunden jeg hadde igår hanldet for 500kr da dette skjedde. Dro kortet og alt virket tilsynelatende bra. Senere fant jeg ut at jeg hadde 500kr i diff. som er utrolig mye, har aldri hatt så mye diff,utenom 1 gang jeg jeg begynnte i kassa. Kan det være en sammenheng der?Hater å få diff, må "forklare meg" og loke edit: dette må jo være en liten skandale i sikkerheten for visa? Endret 6. oktober 2005 av asad Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Dette har skjedd med meg også, dog var jeg kunden i tilfellet. Jeg dro kortet, men sto at jeg måtte dra det på nytt eller noe. Det gjentok seg 3 ganger, tilslutt kom det fram noe på engelsk, å jeg kunne bare trykke "klar". Er et par år siden nå, men er sånn ca hva som hendte.. Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Går fint ann å bruke visa uten kode.. Men da må man signere.. "visa" kort som folk kaller det har som oftest 2 spor også et for visa'en og et for bankaccept, vanligvis så går det vel på bankaccept'en her i norge.. Visa delene er mest for kreditt eller handel i utlandet. Virker mer som det er noe rot med kassasystemet deres.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 I utlandet trekker man stort sett bare kortet, og trykker ok (eller tilsvarende knapp), så er alt greit. Lenke til kommentar
asad Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 I utlandet trekker man stort sett bare kortet, og trykker ok (eller tilsvarende knapp), så er alt greit. hvor i utlandet? Men uansett, dette var i en spar butikk i norge. ^^ Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 I tyskland hva det hvertfall slik. Godt mulig man kunne det i Danmark også, men det er jeg ikke hundre prosent sikker på. Jeg vet at en god del andre land også har denne praksisen. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 I USA så betalte jeg altid på den måten. Dra kortet og signer. Ingen kode. Utrygt? Vet ikke, var altid en slik elektronisk bok jeg signerte i. Kankje den sammenligner signaturen eller noe slikt. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Så vidt jeg veit, så kan man dra Visa kortet fort, og dermed skal det gå på kredit, og slippe å punche inn koden, sånn har det værtfall vært for meg før. Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Skal du signere så skal du også vise legitimasjon med bilde og signatur som de som sitter i kassa som oftest sjekker at stemmer.. Om du må trekke det fort eller ikke er opp og ned men det er ikke alle visa kort som har egen kreditt del å da blir det bare trekt som vanlig på kontoen din.. Når du betaler på den måten i utlandet så kan det også ta noen dager før beløpet blir trekt fra kontoen din.. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Dersom du har et Visa debetkort vil dette også fungere som et "kredittkort" ved noen betalingsautomater - på samme måte som et MasterCard, Diners, AmEx etc - du kan dra kortet uten å taste inn koden. Beløpet vil da gå på "kredittgrensen" som pleier å være 10.000 kr. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 i UK har man nettopp begynt med passord på bankort når man handler. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Sikker på at du ikke har slått beløpet på "kontant" nå, da Det gjorde jeg titt og ofte da jeg jobba på Esso. Måtte alltid bruke lang tid på å ordne opp igjen. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Det skjer meg ca. en gang hver gang jeg jobber at bankterminalen tar betalt på VISA-delen, og ikke vanlig bankkort. Det skal signeres, vises legitimasjon og noteres ned evt. kode på legitimasjonen, akkurat som med andre kredittkort. Hvorfor du får diff pga det, er sikkert noe mongo med systemet deres. Lenke til kommentar
Odden Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 alle kortterminaler har en "nødløsning" dvs at du kan tvinge den til å gå på visadelen av kortet istedenfor bankaccept delen. som regel involverer dette manuell inntasting av kortdata. dette er kortnummeret, utløpsdato og ccv. vanligvis fungere dette ved å trykke F1-F1-Beløp-OK-F1-F3 på betalingsterminalen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå