Gå til innhold

NCQ eller ikke NCQ på Nforce 4?

N_R

Anbefalte innlegg

...jeg fikk tips om at nForce 4 støtter NCQ, og kjøpte et hovedkort (MSI Neo...et eller annet) til jobben.

Men, jeg finner ikke noe dokumentasjon på det? Er det der selv om de ikke nevner det? Det støtter bare SATA-150 såvidt jeg ser, men noen av de siste kontrollerne der støtter vel NCQ også... akkurat som de første SATA-300 IKKE støtter det... hehe, værsegod, bli gal! :)

Noen som kan bekrefte/avkrefte om ALLE NF4 støtter NCQ eller ikke? :confused:

Endret av N_R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte nylig 3 samsung spinpoint disker til mitt Asus A8V med VIA brikkesett. På diskene kan man sette en jumper for om man skal kjøre 150GBps eller 300GBps. For å gjøre en lang historie kort fant ikke BIOS de to 250GB Spinpointene, selv med jumper på 150GBps -men derimot den tredje Spinpointen på 200GB gikk helt greit. Alle disse diskene har NCQ.

Monterte 250 gigaene i en Pentium med Intel brikkesett og der gikk de helt greit med jumper på 300GBps.

Så jeg vet ikke om du bør se etter NCQ støtte på brikkesettet, men heller støtte for hastigheter over 150GBps (standard SATA altså)

Lenke til kommentar

nVidia har ikke laget noe stort spetakkel rundt NCQ, og har ikke skrevet noe som helst om det på hjemmesidene sine til tross for at ihverfall Ultra og SLi støtter det.

Det hadde hjulpet hvis du hadde skrevet hvilket hovedkort det var snakk om. 'MSI Neo' sier akkurat like mye som 'Mercedes bil' når man skal kjøpe bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...