Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dab radio i VW Passat


Reggy

Anbefalte innlegg

Jeg har VW passat 2002 mod med orginal radiokasset, og en ekstern CD spiller som står like under. Dette bruker altså hver sin "DIN".

 

Radio/ kassett delen imponerer meg ikke (dårlig lyd og radio) og jeg lurer på å bytte ut denne til en Dab radio med CD spiller.

 

Vil jeg kunne koble til den andre CD spilleren til slik ny spiller, slik at jeg får to spillere? De fleste nye spillere har jo mulighet for tilkopling til CD skifter, dette bli på samme måte.

 

Og må man ha ekstra glass antenne for Dab eller kan man bytte den nåværende takantennen til en kombi for tlf/ FM/AM og Dab?

 

Har ikke sett meg ut noen spesiell Dab radio - ser at Blaupunkt har noen modeller, men er åpen for det meste som ikke ruinerer lommeboka.

 

Noen som kan gi noen forløsende svar?? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En CD-skifter styres gjennom hovedenheten, men mulig at du styrer den eksterne CD-spilleren direkte. I så fall tror jeg den er tilkoblet radio/kassettspilleren din med AUX (linjeinngang) Da må du kjøpe en ny radio som har AUX inngang. Dersom du har styrt den eksterne CD spilleren din som en vanlig cd skifter trenger den nye spilleren tilkobling for cd skifter.

 

Jeg tviler på at du får bruk for ekstern CD spiller dersom du kjøper ny radio/cd-spiller. Dagens spillere støtter MP3 og da får du fort 150-200 sanger på en CD.

 

Det følger ofte med vindusantenne til DAB så da blir det rimeligste alternativ. Men du kan også ha kombinert takantenne, er muligens bedre. Har selv vindusmontert, fungerer utmerket, men litt arbeid å montere på nye biler.

 

Har Woodstock DAB53, er godt fornøyd. 100% dekning på steder jeg bare kunne drømme om med FM. Litt treg til å bla i MP3ene. Bra med tilkoblingsmuligheter, SD/MMC minnekort kan brukes til radioopptak.

 

www.bilradiospes.no selger DAB radio inkl antenne til 2400kr ( JVC ) Woodstock DAB54 til 3990 inkl antenne.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Ser på brukererfaringer på Komplett.no at mange med deg er svært fornøyd med Dab.

 

Det er jo blaupunkt som frister mest siden det vil se mest originalt ut i Passat. Vil kunne få samme instrument lys/ bakgrunnslys - men synes 3990+ evt kombiantenne blir for dyrt.

 

Således vurderes JVC også. Vil den også finnes med kombi - takantenne...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...