Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Innvendig motorvask - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt det ja. kjøpte motorvasken de hadde på Shell.

du kjører først motoren gjennomvarm så stopper du den

og fyller på med "motorvasken" og starter motoren igjen

og lar den gå på 2500rpm i 12min, så stopper du motoren

og bytter olje og oljefilter, bare som du vet det eksosen

blir å lukte dritt under prosessen.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Må bare bumpe denne tråden litt. Når man tar en innvendig motor-rens som det er snakk om her, skal dette vaskemeiddelet inn i bensintanken eller hva?

Har null peiling på biler så jeg trenger virkelig en dose teskje-forklaring.

Frankie

9356313[/snapback]

Hei. Innvendig motorvask/rens kjøres sammen med motorolja. Det står godt forklart på emballasjen hvordan du skal gjøre dette.

Eks: QMI's rens skal helles sakte gjennom hullet til oljepeilepinnen mens motoren går. Deretter skal motoren gå på tomgang i 15 - 20 minutter før du tømmer motoren for olje. Så skifter du oljefilter og heller på fersk olje.

Er svært godt fornøyd med QMI, men det finnes mange andre produkter som sikkert gjør samme jobben.

Lenke til kommentar

Vil bare understreke at QMI's motorvask faktsik kan være FOR bra! Har vært borti at kam-akslingene knakk etterpå p.g.a. uttørking, så det er ikke alle motorer som takler dette merker. Har du derimot en motor som klarer denne "påkjenningen", så vil du få et helt sinnsykt bra resultat! QMI går for å være det beste!

Har du en litt eldre og litt "skranten" motor, så burde du heller bruke preparatet som Wurth selger. Det fungerer bra og skal helles ned i påfyllingshullet til olja på varm motor, mens motoren er av og så kjøres motoren i 10 min. Skift deretter olje og filter med en gang.

Lenke til kommentar
Jeg har desverre ikke utstyr til å skifte olje selv, så da blir det vel å gå til nærmeste bensinstasjon, helle på motorrens la motoren gå litt for så be dem om å bytte oljhe på bilen da...(Regner jeg med)?

Frankie

9361072[/snapback]

Utstyr? Alt du trenger er en fastnøkkel og noe å samle opp olja i, og kanskje en oljefiltertang om det gamle filteret sitter litt for godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...