Tumbleweed Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jepp. Gammelvolvoen begynner å bli særdeles sotete, så jeg spekulerer på en innvendig motorvask. Noen som har gjort dette som har tips å komme med? Tenker på metode, produkter, resultat. T'Weed Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Jeg hadde nettop bilen min inne til en motorvask, og det resulterte med fukt i fordelernettet, slik at bilen monget max. Det har jeg erfart Fikk det fixet nesten rett etterpå og da kan jeg nevne Endret 6. oktober 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Bare for å presisere: det er snakk om en innvendig motorvask. T'Weed Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Har brukt det ja. kjøpte motorvasken de hadde på Shell. du kjører først motoren gjennomvarm så stopper du den og fyller på med "motorvasken" og starter motoren igjen og lar den gå på 2500rpm i 12min, så stopper du motoren og bytter olje og oljefilter, bare som du vet det eksosen blir å lukte dritt under prosessen. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Hva het rensemiddelet du kjøpte på Shell? T'Weed Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Mener den het Shell motor rens, var på ei hvit flaske så vidt jeg kan huske, se rundt i hyllene så finner du den nok, eller bare spør personalet Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Du kan i første omgang bruke vann. Kjør motoren godt varm og sprut ei stråle med vann inn innsuget. Vannet vil ekspandere kraftig og fort og fjerne innvendig sot. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Den tar det som er i forbrenningskammeret ja, men denne metoden renser ikke oljeganger og fjerner emulgert olje inni motoren, og har en for mye vann så får en damplås noe som gjør at motoren stopper. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Så klart må en være forsiktig med vannet slik at det ikkje blir for mye. For rens av olje sida er det kun olje tilsetning, og bytte av olj og filter som duger. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Da har jeg kjørt gjennom QMI's motorrens. Funka veldig bra, ikke særlig pent det som kom ut..... fersk olje og filter, og bilen går mykere. Fikk orden på overtrykk også. T'Weed Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Må bare bumpe denne tråden litt. Når man tar en innvendig motor-rens som det er snakk om her, skal dette vaskemeiddelet inn i bensintanken eller hva? Har null peiling på biler så jeg trenger virkelig en dose teskje-forklaring. Frankie Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Redex skla være veldig bra til å rense motoren innvendig. Stoffet kan også helles i sylindrene og løsne opp koks og skitt. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Må bare bumpe denne tråden litt. Når man tar en innvendig motor-rens som det er snakk om her, skal dette vaskemeiddelet inn i bensintanken eller hva? Har null peiling på biler så jeg trenger virkelig en dose teskje-forklaring. Frankie 9356313[/snapback] Hei. Innvendig motorvask/rens kjøres sammen med motorolja. Det står godt forklart på emballasjen hvordan du skal gjøre dette. Eks: QMI's rens skal helles sakte gjennom hullet til oljepeilepinnen mens motoren går. Deretter skal motoren gå på tomgang i 15 - 20 minutter før du tømmer motoren for olje. Så skifter du oljefilter og heller på fersk olje. Er svært godt fornøyd med QMI, men det finnes mange andre produkter som sikkert gjør samme jobben. Lenke til kommentar
Chrisjs Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Mange som har gode erfaringer med og benytte diesel som motor vask. Tapper da av ut halve av motor olje etterfyller med samme mengde diesel. Deretter tomgang ca 2500 o/m i ett kvarter. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Vil bare understreke at QMI's motorvask faktsik kan være FOR bra! Har vært borti at kam-akslingene knakk etterpå p.g.a. uttørking, så det er ikke alle motorer som takler dette merker. Har du derimot en motor som klarer denne "påkjenningen", så vil du få et helt sinnsykt bra resultat! QMI går for å være det beste! Har du en litt eldre og litt "skranten" motor, så burde du heller bruke preparatet som Wurth selger. Det fungerer bra og skal helles ned i påfyllingshullet til olja på varm motor, mens motoren er av og så kjøres motoren i 10 min. Skift deretter olje og filter med en gang. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg har desverre ikke utstyr til å skifte olje selv, så da blir det vel å gå til nærmeste bensinstasjon, helle på motorrens la motoren gå litt for så be dem om å bytte oljhe på bilen da...(Regner jeg med)? Frankie Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg har desverre ikke utstyr til å skifte olje selv, så da blir det vel å gå til nærmeste bensinstasjon, helle på motorrens la motoren gå litt for så be dem om å bytte oljhe på bilen da...(Regner jeg med)? Frankie 9361072[/snapback] Utstyr? Alt du trenger er en fastnøkkel og noe å samle opp olja i, og kanskje en oljefiltertang om det gamle filteret sitter litt for godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå