Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lekasje av kjøleveske, reparere...


Thombr86

Anbefalte innlegg

Har i det siste opplevd enorme mengder med gråhvit røyk når jeg starter bilen, og dette er meg bekjent at det er lekasje av kjøleveske inn i forbrenningskammeret.

Merker også problemer ved start, da det virker som at den ene sylinderen ikke tenner, noe som er logisk ettersom den antageligvis er fylt med vann...

 

Så, hvor er det dette bruker å opptre?

Topppakning er byttet, men det er en mulighet at skruene ikke er festet nokk, evt at pakningen er skadet....

 

Er stempelringer, ventiltetninger ol. mulige syndere?

 

 

Er helt sikker på at det er kjøleveske, for det lukter frostveske når jeg går ut av bilen....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så, hvor er det dette bruker å opptre?

Topppakning er byttet, men det er en mulighet at skruene ikke er festet nokk, evt at pakningen er skadet....

Ja, eller sprekk i blokka eller skjev topp.

 

lekker det kjølevann ut i motorrommet?

 

Feil med st.ringer eller paraplyer(ventilforinger) medfører brenning av olje, ikke kjølevann.

Lenke til kommentar

Da er det nokk skev topp eller skadet topppakning...

 

Får se på dette når jeg får tid, må ha bil i ukedagene...

 

Må også ha tillgang på en som kan justere tenningen min etterpå....

 

Hmm, må også ha en momentnøkkel... vi får se hva jeg får skaffet :)

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Har i det siste opplevd enorme mengder med gråhvit røyk når jeg starter bilen, og dette er meg bekjent at det er lekasje av kjøleveske inn i forbrenningskammeret.

Merker også problemer ved start, da det virker som at den ene sylinderen ikke tenner, noe som er logisk ettersom den antageligvis er fylt med vann...

Det er jo vanlig at det kommer mye gråhvit røyk når det er kaldere i været så er det bare ved start så ville jeg ha undersøkt mer.

Sylinderen vil ikke fylles med vann, vannet vil renne ned i bunnpannen og oljen ville ha fått en hvit/lysbrun farge.

Lenke til kommentar

Joa, sant at det kan bli litt røyk ved kjøring i kulde, men nå snakker vi om at jeg røyklegger området rundt bilen ved start, samt at en sylinder ikke er helt patent....

 

I tilleg startet dette etter jeg fylte på vann og kjøleveske. Lukter også kjøleveske av eksos... *hint hint* :p

 

Men om oljen har blitt missfarget, kan jeg se det på peilepinnen? eller blir det for lite?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...