Thombr86 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Har i det siste opplevd enorme mengder med gråhvit røyk når jeg starter bilen, og dette er meg bekjent at det er lekasje av kjøleveske inn i forbrenningskammeret. Merker også problemer ved start, da det virker som at den ene sylinderen ikke tenner, noe som er logisk ettersom den antageligvis er fylt med vann... Så, hvor er det dette bruker å opptre? Topppakning er byttet, men det er en mulighet at skruene ikke er festet nokk, evt at pakningen er skadet.... Er stempelringer, ventiltetninger ol. mulige syndere? Er helt sikker på at det er kjøleveske, for det lukter frostveske når jeg går ut av bilen.... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Så, hvor er det dette bruker å opptre?Topppakning er byttet, men det er en mulighet at skruene ikke er festet nokk, evt at pakningen er skadet.... Ja, eller sprekk i blokka eller skjev topp. lekker det kjølevann ut i motorrommet? Feil med st.ringer eller paraplyer(ventilforinger) medfører brenning av olje, ikke kjølevann. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Da er det nokk skev topp eller skadet topppakning... Får se på dette når jeg får tid, må ha bil i ukedagene... Må også ha tillgang på en som kan justere tenningen min etterpå.... Hmm, må også ha en momentnøkkel... vi får se hva jeg får skaffet Endret 6. oktober 2005 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Har i det siste opplevd enorme mengder med gråhvit røyk når jeg starter bilen, og dette er meg bekjent at det er lekasje av kjøleveske inn i forbrenningskammeret.Merker også problemer ved start, da det virker som at den ene sylinderen ikke tenner, noe som er logisk ettersom den antageligvis er fylt med vann... Det er jo vanlig at det kommer mye gråhvit røyk når det er kaldere i været så er det bare ved start så ville jeg ha undersøkt mer. Sylinderen vil ikke fylles med vann, vannet vil renne ned i bunnpannen og oljen ville ha fått en hvit/lysbrun farge. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Joa, sant at det kan bli litt røyk ved kjøring i kulde, men nå snakker vi om at jeg røyklegger området rundt bilen ved start, samt at en sylinder ikke er helt patent.... I tilleg startet dette etter jeg fylte på vann og kjøleveske. Lukter også kjøleveske av eksos... *hint hint* Men om oljen har blitt missfarget, kan jeg se det på peilepinnen? eller blir det for lite? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Men om oljen har blitt missfarget, kan jeg se det på peilepinnen? eller blir det for lite? Du vil se det på peilepinnen hvis det kommer vann i oljen. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 toppakninga er foresten ganske ny, men kan være litt "skrapt opp" pga litt uheldig påmontering av topp... Men den fikk ingen sprekker, og pakningen så fin ut... Hvor får jeg kjøpt pakninger i "løsvekt" Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Da _tror_ jeg at det er i orden, stramma til toppen litt mere, var skruvd at med kun ~40nm, så jeg stramma de på nytt med 68nm, som det skal være... Var ikke noe røyk etterpå, men jeg må nok bytte olje igjen, var jo gul..... o.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå