.vision Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hei. Jeg har hatt problemer med varm cpu lengre tid nå, hvor det har blitt så varmt at pcen skrur seg av. Problemet har bare blitt værre og værre, og nå nylig målte cpuen 92 grader og skrudde av. Dette vet jeg 100% sikkert at er feil. Dette var rett etter at jeg skrudde på pcen og på rommet hvor pcen står er det maks 10 grader på grunn av dette. PCen: Cpu: AMD 3000+ barton Cpu vifte: Thermaltake volcano 11+ Alle vifter står på fult hele tiden så det bråker forferdelig. Jeg har også tatt av side dekslene på kabinettet. Ettersom jeg var sikker på at pcen umulig kunne være så varm, tok jeg ut temperaturmåleren, uten hell. Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre, men det jeg lurer på er om dette kan være en feil måling i bios, så jeg må oppdatere bios ellerno. Dette har jeg aldri gjort før og pcen er vel 2-3 år gammel. Noen tips og råd? Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Kan være lurt å oppdatere biosen ja, for å sjekke om det er biosen som er feil. Ellers kan du kjøpe ein bedre kjølar og kjølepasta. Edit: skrivefeil. Endret 6. oktober 2005 av Elensar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå